Flasher på insjööring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasher på insjööring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flasher på insjööring

Jag är helt rookie på flashers och alltid kört raka linor, men skulle gärna vilja testa på öringen här hemma för att se om det skulle kunna ge någonting.

Har ni tips på bra flashers? Hur är OKI-Flasher? Flashern kommer mest användas till löjtrolling i 1,5 knop. Hur ska då löjan tacklas? Behöver väl knappast någon egen rotation på skallen om flasher används? Hur funkar det att köra flasher ihop med apex-skedarna?

tack på förhand / j

Oki-flashern är bra! En egen favorit är annars VK-flashern. Egen gång på löjan behövs inte. Jag brukar fästa främre kroken under buken istället. Men om du nån gång kör med väldigt lång tafs kan en egen gång bli lite pricken över i:et. Kör hårt!

Kommentera

Är oftast överlägset att köra "rena" beten på öring. Spara dina flashers till laxfisket.
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        Är oftast överlägset att köra "rena" beten på öring. Spara dina flashers till laxfisket.
        Nja jag vet inte det.

Vi får då betydligt mera öring när vi använder flasher än utan.
        VK och ProTroll har fungerat bäst och ju djupare desto större flasher fungerar väl 70% av gångerna.
        Och tafslängden kan variera från 50-150cm men runt 80cm är väl vanligast.
        Team Fanny Farm

Kommentera

Djupt ner kan nog vara något men går du grundare i dagsljus skulle jag iaf avstå och bara köra rena beten på öring.
          Alt kan vara att köra den direkt från ett lod och sätta andra beten i närheten en välkänd fiskeguide kör gärna så på lax i Simris dämpa då rörelsen med ett sänke på kort tafs längst bak
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

FLASHER FUNKAR JÄTTEBRA TYP OKI MM,MEN VAR NOGA MED GÅNGEN PÅ LÖJAN...PROVA HUR DEN GÅR UTAN FLASHER FÖRST SEN SÄTTER DU PÅ FLASHERN NÄR DU ÄR NÖJD BRUKAR HA 120CM TAFS CIRKA TILL ANSHOVY SKALLARNA 1 SLAG/SEKUND
            HAR TAGIT MÅNGA GROVA ÖRINGAR PÅ DETTA VISET I VÄNERN FRÅN 6 METER TILL 18 METER
            LYCKA TILL MVH gÖRAN

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            722 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
            8 svar
            473 visningar
            0 gillar