Skoda octavia 4x4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skoda octavia 4x4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för erbjudandet Hasse men vi har haft "gamla bilar" med allt vad det innebär i form av ständiga reparationer. Vad gäller suv H3rtig så vill tjejen ha en "vanlig" personbil annars är nog en kina-suv ett bra budgetalternativ. På skodafronten har det väl hänt en del sedan 50-talet, vi körde octavia några år och var väldigt nöjda med den, det var dock en 1.6 liters bensinmotor så när jag skaffade trollingbåt blev det byte till en Volvo 855 men efter två kopplingshaverier bytte vi till Vitaran och plötsligt blev ramprycket helt odramatiskt, när bensinräkningen kom var det inte lika roligt... En Subaru med diesel vore den perfekta dragbilen, jag pratade med en återförsäljare om Subaru-dieseln som ska komma nästa år men han snackade något om att dom har problem med att få motorn varm och att lanseringen kanske skulle dröja. Vad gäller Skoda Scout så skiter det sig på dragvikten ( får dra 1320 med b-kort) och jag 1350-kärra med lite överlast, med den vanliga octavia 4x4 får man dra 1370, lite synd för scouten provkörde jag häromdagen och den kändes väldigt bra. Det kanske får bli en subaru iallafall, men det stigande soppapriset gör att man blir lite orolig.

Kommentera

Hur mycket får man dra med BE-kort med Skoda Scout, är det så svårt att fixa nytt kort?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
        Subaru kommer med diesel 08 !
        Och så var det helt plötsligt inget snack om vilken bil man vill ha längre

Ang. Subaru vs. Skoda och Haldex går ju knappt att jämnföra. Skulle valt Subarun alla dagar i veckan. Tror att kvaliten kan betala av Diesel"vinsten på Skodan. Att man sedan tar sig fram MKT bättre är ju dock huvudsaken.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Hur mycket får man dra med BE-kort med Skoda Scout, är det så svårt att fixa nytt kort?
          1600 kg med dieselmodellen och 1500 kg med bensinvarianten.
          Bra sida för att kolla släpvagnsvikter för bilar. http://www.towcar.info/
          "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

Kommentera

- Hade jag bara trailat i hemtrakterna skulle Subarun varit självklar Flode, men eftersom det blir en del långresor så är en stark och snål diesel högintressant men kommer man inte upp i ramperna är det ointressant. Har kollat en del på Audi men dom är dyra att försäkra/äga iallafall nyare modeller. Gällande att ta B-E kort så är jag inte så sugen på att sitta i skolbänken igen, dessutom är det nya regler på gång vad gäller dragvikter.

Kommentera

Bara 1370 kg med Skodan TDI Haldex på B-kort? Min VW Bora TDI 4-motion kombi som är i samma storlek som Skodan får dra 1500 kg med B-kort.

Hur fasiken kan det skilja så mycket? Eller är det bara totalvikten/lastkapaciteten på nya Octavia som är högre?
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              723 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
              8 svar
              482 visningar
              0 gillar