Trollingmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingmotor

Tjena!
    Är ute efter en liten trollingmotor. Har en Rana 17" ca 420 kg fullastad med mannskap och allt. Motorn kommer att bli en 4-taktare, men tycker ni att runt 2,5 HK är för litet? Är i Mälaren och trollar medd djuprigg. Har kollat lite på Hondas 2,3 Hk och mercurys 2,5-3,3 hk. Som sagt tycker ni att det är för små motorer jag kollar på?
    Ha det gött och skitfiske på er allihopa.

Åt helsike för små motorer.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Åt helsike för små motorer.
      varför? det är bara Gösen jag vill åt. Grannen har en 18" båt och har thohatsus 2.5 HK motor. Och båtgrannen har en likadan båt som jag och har en 3 hk mercury.

Kommentera

Ursprungligen postat av Namkong Visa inlägg
        varför? det är bara Gösen jag vill åt. Grannen har en 18" båt och har thohatsus 2.5 HK motor. Och båtgrannen har en likadan båt som jag och har en 3 hk mercury.
        Du svarar ju själv på dina frågor?
        Eller du kankse bara vill höra åsikter?
        Iaf, 2,5hk är för lite, dubbla minst skulle jag säga.
        Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Ursprungligen postat av Namkong Visa inlägg
          Tjena!
          Är ute efter en liten trollingmotor. Har en Rana 17" ca 420 kg fullastad med mannskap och allt. Motorn kommer att bli en 4-taktare, men tycker ni att runt 2,5 HK är för litet? Är i Mälaren och trollar medd djuprigg. Har kollat lite på Hondas 2,3 Hk och mercurys 2,5-3,3 hk. Som sagt tycker ni att det är för små motorer jag kollar på?
          Ha det gött och skitfiske på er allihopa.
          Med 4Taktare SKA det vara fler än 1 cyl så välj den minsta 2 cyl Du hittar vilket brukar bli 6-8 hk, Du kan aldrig få en 1 cyl 4T att gå bra utan dem skakar och låter precissom en gammal 2Taktare.

My 2 Cent

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Med 4Taktare SKA det vara fler än 1 cyl så välj den minsta 2 cyl Du hittar vilket brukar bli 6-8 hk, Du kan aldrig få en 1 cyl 4T att gå bra utan dem skakar och låter precissom en gammal 2Taktare.

My 2 Cent
            Är det så illa alltså? Tänkte köpe en 2.5 hk 4 takt till en linder 410. Har en elmotor men den funkar dåligt i blåst och strömt vatten. Har med andra ord inga större valmöjligtheter. Huvudsaken för mig är visserligen inte att den surar ner sig som en 2 taktare.

Kommentera

Så illa är det på högre varv, men det funkar, om du nu inte skall köra 1 mil till platserna varje pass på låga varv går de ganska nice.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                Så illa är det på högre varv, men det funkar, om du nu inte skall köra 1 mil till platserna varje pass på låga varv går de ganska nice.
                Ok, men det var just låga varv jag hade tänkt att köra på. Trolling med andra ord, tror ändå inte att den låter eller vibrerar mer än 2 taktaren jag har nu. Går dem verkligen så dåligt att trolla med?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                8 svar
                758 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg dhaglund  
                Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                1 svar
                254 visningar
                0 gillar