Mått på pulkor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mått på pulkor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mått på pulkor?

Jag har äntligen fått på lite nya spöhållare på båten och är i full färd med att sätta dit en mast. Nu har jag kommit till pulkorna. Jag är lite sugen på att göra några som är liknande TL-pulkan. Hade tänkt att plasta lite själv efter att ha hittat en mycket bra beskrivning på http://web.telia.com/~u84408370/komposit/
    Lättast är det att kopiera en redan befintlig, men tyvärr har jag ingen. Jag är inte heller jättesugen på att köpa när man kan göra själv. Hade tänkt att karva ut i frigolit och testköra lite först. Funkar det bra så är det bara att sätta igång och laminera. Är det någon som har måtten på en TL-pulka så jag har något att gå efter?

/Osmerus

Frigolit funkar ej då den smälter pga av värmeutvecklingen och att den geggar ihop sig.
    Tunn plywood skulle fungera fint skulle jag tro.
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Ursprungligen postat av Osmerus Visa inlägg
      Jag har äntligen fått på lite nya spöhållare på båten och är i full färd med att sätta dit en mast. Nu har jag kommit till pulkorna. Jag är lite sugen på att göra några som är liknande TL-pulkan. Hade tänkt att plasta lite själv efter att ha hittat en mycket bra beskrivning på http://web.telia.com/~u84408370/komposit/
      Lättast är det att kopiera en redan befintlig, men tyvärr har jag ingen. Jag är inte heller jättesugen på att köpa när man kan göra själv. Hade tänkt att karva ut i frigolit och testköra lite först. Funkar det bra så är det bara att sätta igång och laminera. Är det någon som har måtten på en TL-pulka så jag har något att gå efter?

/Osmerus
      Tror inte det är värt besväret faktiskt du kan hitta beg TL på nätet har köpt flera själv runt 400 styck hyfsat skick.
      Dock om du är ovan vid dem de kräver en del arbete för att funka bra dessutom om du inte avsiktligt ska gå djupt tror jag du ska satsa på lättare Grizzly eller liknande TL är bra om man ska köra tungt kräver bastant mast har oslagbar spridning men jag använder mina enbart då jag ska gå djupt annars kör jag på linan pulkor
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
      8 svar
      774 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg dhaglund  
      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
      1 svar
      256 visningar
      0 gillar