Ursprungligen postat av Old Firehand
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ugly Stik ?
Collapse
X
-
Vet inte om jag håller med dej där Firehand visst har inline spön nackdelar men jag tycker fördelarna överväger speciellt om man sprayar siliconspray in i klingorna nerifrån, i tillägg det är inte så ofta man fiskar i minusgrader men man stuvar och hanterar spöna i alla temperaturer då är inline helt överlägset enligt min åsikt men smaken är som baken mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Hej Char vill du se dina betens rörelser och försiktiga napp förläng vajer eller linbiten mellan lod/stacker och utlösaren funkar perfekt mvhUrsprungligen postat av team char Visa inläggNu har jag provat spöna i djuprigarna och det kommer nog inte att bli några problem med dom. Man såg till och med att spötoppen rörde sig i takt med betet så det ska nog inte bli så stora problen att se små rödingen nappa.
En halv dålig bild från mobilen:I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Har faktiskt ringspön på riggarna fyra gamla St Croix 8,5 fot usa tillverkade mer än 20 år gamla riktiga godingar mjuka sköna men med riktig backbone när det behövs definitivt!Ursprungligen postat av Old FirehandHej TamTam; Ja, visst går smaker och åsikter ofta isär. Jag säljer inte mina 8 fots "Sinappia" Ugly Stik Tiger BWD220080 (tidigare BWD3280) för pengar. Med trollingspön tycks det vara som med bilar. Det finns massor av bilmärken och modeller...men ändå fler bilkunder.
Vi tycks vara helt överens om en sak. Vi fiskar bäst med de spön vi trivs med och framgångsrikt lyckas drilla stora fiskar på utan att de går av.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kompisen satte alla fyra i en grynna för länge sedan klingorna låg i linje med linan från spöhållarna jaha tänkte bara köpa nytt men de höll inte en skråma på nån av dem riktig kvalite och sånt man nog inte säljer trots allt. mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
shakespeare
funderar själv på dom här spöna, nån som vet nåt om dom? http://www.fishusa.com/Shakespeare-U...8ABBD085B47C65
Kommentera
-
Cabelas och Bass pro säljer dom men då är dom utan kryss butten annars finns dom till ganska bra pris i Finland eller hos orsa´s fiskecenter och Ym´s fiske.Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggNån som vet var man får tag på Ugly Stik Tiger "Over there" ?
Riktigt fina spön har fiskat med dom nu två sommrar.
Ps i Finland så går det också att få i Sinappia spöna
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
700 visningar