Jag har sökt på nätet och i forumet, men kan inte hitta någon angivelse för hur djupt en Countdown Super shad Rap fiskar. Den flytande går ned till 1,5 - 2,7 meter, men den sjunkande kan jag inte hitta någonting om. Är det nån som vet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Countdown Super Shad Rap
Collapse
X
-
det är väl det som är tanken med en count down, du räknar tills du uppnått önskat fiskedjup och spinner sen hem betet sakta så ska det typ hålla aktuellt djup. När du trollar betet blir det förstås annorlunda, brukar i bland köra en sån och då är djupgåendet ca 4,5 meter beroende på lintjocklek, linlängd och fart förstås....Brottar fett...
-
Läs här så fär du mer vetskap ang SSR CD http://www2.normark.se/public/Servle...=newlayout.jsp -Fiske-Sommarfiske 2007-beten-wobbler-Rapala-Shad Rap-sen scrolla ner en bit.Senast ändrad av The_Jerkman; 2007-07-25, 13:06.
Kommentera
-
Tack för länktipset, men jag har redan kollat där. Där står ingenting om djupangivelser.
Jag förstår idéen med att räkna ned till ett visst djup och tänkte främst på djupet vid trolling. Farten brukar vara runt 2 knop, med 0.35 flätlina. Rimligt djup kanske kan vara mellan 4-6 meter?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera