Hej, håller på att bygga trollingbar till nya båten och letar efter spöhållare (skottmonterade), såg att Frigus har sådana men det fanns ingen spec./bild. Ngn som har sett/har erfarenhet av dessa? Vh Magnus
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöhållare
Collapse
X
-
sök spöhållare.. finns en del trådar i ämnet!Ursprungligen postat av Team Ängelholm Visa inläggHej, håller på att bygga trollingbar till nya båten och letar efter spöhållare (skottmonterade), såg att Frigus har sådana men det fanns ingen spec./bild. Ngn som har sett/har erfarenhet av dessa? Vh Magnus
Kan nog fixa fram några stycken till dej mot självkostnadspris om du är intressrad. men då behöver dom svetsas till baren/bågen. Finns annars på blocket för 170kr/st. Sök spöhållare under östergötland, har för mej det är en kille som säljer med hydroscandfästen. Förövrigt det enda som gäller om du inte avser svetsa dom vilket är det bästa alternativet på en bar tycker jag
Senast ändrad av jojon80; 2007-10-04, 01:02.
-
....Ja, jag tror jag gått igenom befintliga trådar och jag tittade på blocket-varianten (har sådana och dom är fina) , det jag söker nu är spöhållare för montering i skottet. Billiga varianter "från USA" kostar 17-20$, dessa är för plåtiga till vårt behov. Nästa prisklass verkar gå från 40$ och upp, då är dom mer solida. Ett annat "problem" är att USA-hållarna ofta är väl grova (2tum i ytterdiameter) för svensk trolling. Söker 8-10 styck och gärna i Sweden..../Vh Magnus
Kommentera
-
Har jag fatttat rätt att Du vill ha rostfria spöhållarre för infälld montering i en trollingbar??
Om jag har det så skulle jag prata med närmaste svetsfirma som jobbar med rostfritt och tala om vad Du vill ha o ch låta dem tillverka efter Dina önskemål, beställer Du nu med lev framåt våren så lär det bli billigt och vem vet dem kanske hellre vill ha ett bidrag till kaffekassan och då blir dem ännu billigare
Har gjort flera såna specialbeställningar på firmor i stan och det har blivit kanonbra resultat och billigt samt att det blivit exakt som just jag vill ha det!!
Kommentera
-
Tackar för tipsen, kanske blir det både bäst och billigast att låta tillverka lokalt. Vi fick tag i en idag som gav ett ungefärligt pris med nära fyra nollor! Han gör säkert fina jobb. Vi får undersöka den marknaden lite till, annars få det väl bli import. Ingen på forumet som är duktig på rostfritt. Behöver alltså 8-10 skottmonterade hållare, vinklade omkring 15gr., med innertubdiameter på runt 38mm, krans ca. 3-4mm tjock.../Vh Magnus
Kommentera
-
Jag tror Olsson fiske har såna, mina beställde jag från fiskeaffär i Gävle tror jag det var.
Kommentera
-
Magnus, det är väll den här typen du är ute efter vad jag har förstått?
Det finns masor av den typen til salu på eBay nätaktion: exempelvis här
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Two-N...spagenameZWDVW
mvhMvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ska du tillverka titta på aluminium istället mycket lättare att jobba i väger mindre också bara tillverka alla delar toppstycken kan sågas ut med sticksåg hålet göres med hålpipa.
Ganska enkelt gimbal pinnen i botten lite rundstång lämna allt för svets till proffs då alu kräver tig.
Avsluta sedan med pulverlack blir skitbra riktigt proffsigt (upptäck pulverlacken brukar finnas företag i närheten som fixar det mot tillägg i kaffekassan)
Själv använder jag smidesfirma mekanisk firma samt pulverlackare för alla ideer samtliga uppskattar "tillägg till kaffekassan" som betalningsmedel då jobben oftast är så små och det blir precis som jag vill.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggMagnus, det är väll den här typen du är ute efter vad jag har förstått?
Det finns masor av den typen til salu på eBay nätaktion: exempelvis här
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Two-N...spagenameZWDVW
mvh
Ja det är denna varianten men vi vill inte ha typen med pressad plåt i "kronan" utan söker massiv variant. Vill inte såga/sätta något i nya fina baren som riskerar att gå sönder. Till Tamtam, vi vill gärna ha rostfritt bl.a eftersom vi kommer låta bygga targa i rostfritt. Just nu funderar vi på de i bifogad fil. Tack ändå för er hjälp/Magnus
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
690 visningar