Mått-Scotty - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mått-Scotty

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mått-Scotty

Undrar om någon har mått och bultmönster/mått på Scotty´s bottenplatta. Kommer lämna båten för svetsning/tillverkning av bl.a. piedestal/hållare till trollingbaren. Tanken är att teakbaren skall vila på (bl.a.) en rostfri platta/piedestal på varje sida som håller samma dimension som Scottys bottenplatta, och skruvarna skall gå genom rostfriplatta/teakbar/scottybottenplatta. Problemet är att vi ej får riggarna innan detta arbete utförs. Båten lämnas på söndag och arbetet påbörjas måndag. (Jag har hört mig för hos fiskeshoparna runt omkring men ingen hade ngn rigg hemma, kunde annars tagit mått där. Har också mailat Scotty men inget svar.) Jag förmodar att det är samma bottenplatta på alla Scotty riggar?? Annars har vi beställt 1116 propack med swivelmount.

Mvh Magnus

mått

här kan du läsa dig till måtten
    Spöböj !!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Ängelholm Visa inlägg
      Undrar om någon har mått och bultmönster/mått på Scotty´s bottenplatta. Kommer lämna båten för svetsning/tillverkning av bl.a. piedestal/hållare till trollingbaren. Tanken är att teakbaren skall vila på (bl.a.) en rostfri platta/piedestal på varje sida som håller samma dimension som Scottys bottenplatta, och skruvarna skall gå genom rostfriplatta/teakbar/scottybottenplatta. Problemet är att vi ej får riggarna innan detta arbete utförs. Båten lämnas på söndag och arbetet påbörjas måndag. (Jag har hört mig för hos fiskeshoparna runt omkring men ingen hade ngn rigg hemma, kunde annars tagit mått där. Har också mailat Scotty men inget svar.) Jag förmodar att det är samma bottenplatta på alla Scotty riggar?? Annars har vi beställt 1116 propack med swivelmount.

Mvh Magnus
      Faktiskt en jäkla bra fråga, tackar för det då jag också måste veta hur trollingbaren skall se ut, inte bara teaken, men också plattan under. Skall nämligen också investera i ett par av den typen.

Är det det här du söker efter?

eller det här?

Här fann jag också massor av information (dim. fästavstånd m.m.:

mvh
      Senast ändrad av Flodström; 2007-10-19, 22:29.
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Tackar

...tackar, jag fick också svar från Scotty, bifogar bild som kan vara till hjälp för Flodström mfl. Lämnar båt och trollingbar i morgon.//Mvh Magnus
        Bifogade filer

Kommentera

...tackar, jag fick också svar från Scotty, bifogar bild som kan vara till hjälp för Flodström mfl. Lämnar båt och trollingbar i morgon.//Mvh Magnus
          Tackar så mycket.

mvh
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Magnus, kunde vare intressant att sen någon bild på din trollingbar när den är färdig. Håller själv på med att bygga trollingbar. Skall som du inhandla 1116 propack till baren.

mvh
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Ja, Flodström, jag skall ta lite foton när den är färdig, det tar nog 2-4 veckor till. Min kamrat åker till USA imorgon för att bl.a. hämta riggar, spöhållare, elpaneler mm.. Under tiden är båten inne hos mek. för konstruktion av targabåge och fästen till trollingbaren.

Mvh Magnus

Kommentera

Ja, Flodström, jag skall ta lite foton när den är färdig, det tar nog 2-4 veckor till. Min kamrat åker till USA imorgon för att bl.a. hämta riggar, spöhållare, elpaneler mm.. Under tiden är båten inne hos mek. för konstruktion av targabåge och fästen till trollingbaren.

Mvh Magnus
                Vad är det för båt du bygger om?

mvh
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Vad är det för båt du bygger om?

mvh
                  Vi bygger väl inte direkt om utan snarare till. Båten är en Örnvik 630 Clx, -00. Motor letar vi efter och mkt talar för att det blir en ny Suzuki 140. Förutom ny targa och trollingbar blir det troligen ett sparyhood, all el blir nydragen. Pilot, ekolod och gps har vi sen tidigare men hydraulstyrningen följde med förra båten.

Mvh Magnus

Kommentera

Vi bygger väl inte direkt om utan snarare till. Båten är en Örnvik 630 Clx, -00. Motor letar vi efter och mkt talar för att det blir en ny Suzuki 140. Förutom ny targa och trollingbar blir det troligen ett sparyhood, all el blir nydragen. Pilot, ekolod och gps har vi sen tidigare men hydraulstyrningen följde med förra båten.

Mvh Magnus
                    Ah-ha, en Örnvik 630. Ok, du har allt till båten. Hydraulisk styrning köpte jag till min båt på eBay. Betalade en bråkdel av vad det kostar här i Norge eller Sverige.
                    Köpte SeaStar (Teleflex), tror jag betalade ca 7000NOK och det var med "Tilt-Helm". Köpte hydraulisk styrning p.g.a. autopiloten, ville kunna välja vilken som hällst. Blev en S1000 SportPilot (Raymarine) begagnad för 3500NOK.
                    Vilket system behöver du till din båt (med Suzuki 140), är det SeaStar eller BayStar du tänker satsa på, eller något annat märke ? Vilken cylinder är det som passar Suzuki´n?

Kan kolla pris om du inte tänker köpa styrningen i Sverige?

mvh
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    473 visningar
                    0 gillar