FISHLANDER djupriggar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FISHLANDER djupriggar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• FISHLANDER djupriggar

Widwater säljer elriggar som i mina ögon verkar vara prisvärda istället för att köpa t,ex. Canons manuella riggar, har nägon provat eller hört något om Fishlanders elriggar?

Ursprungligen postat av Jonas 37
    Tycker dom ser lite veka ut men skenet kanske bedrar? Skulle riggarna ha en grossist i Sverige som sålde dom till butiker så skulle dom nog vara betydligt dyrare.Tycker dom påminner lite om Big-Jons elriggar.Hoppas nån här på Fiskesnack har dom och ka ge nåt omdöme hur dom är.Priset är ju helt ok.

Håller med dig, liknar väldigt mycket Big-Jons riggar. Ser ut som kopior på deras riggar, har Big-Jons byttat namn kanske.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Har inte använt Fishlander men hade tidigare Big Jons elriggar. Tyckte de var rappliga och med en usel upp/ned-knapp. Om Fishlander har samma konstruktion så rekommenderar jag dem inte.

Tycker du ska fundera på att beställa hem ett par Scotty el-riggar från USA - samma pengar inkl moms&frakt.

Edit: Kollade lite till och det verkar vara samma konstruktion som Big Jon.
      Senast ändrad av magic; 2007-12-12, 09:50.
      /Magic

Kommentera

Tjenix! En kompis har kört en säsong med två Fishlander-riggar nu och är ganska nöjd. Själv har jag bara varit med i båten en gång och testat dem. Jag tyckte om dem, det enda jag inte gillade var avsaknad av en "pinne" längst ner i spöhållarna. Så att man alltså låser fast spöt med hjälp av kryssbutten i änden. Resultatet blev att spöt gärna ville vrida sig när man skulle spänna upp linan osv. Jag tycker om när spöna sitter fast så att man t.ex kan spänna upp två spö åt gången, nu var man tvungen att använda båda händerna på ett spö. Men det är nog en vanesak. På tävlingsbåten har vi Scottys elriggar och de funkar bra. Men jag tycker de är lite för snabba! Ska man justera djupet säg en meter upp, smäller det bara till när man trycker på knappen. Men annars är de bra. Mvh Micke

Kommentera

Kan ej rekomendera fishlanders riggar, provade dom på hyrbåtarna på Röst. Rena rama dinky toy. Klent o vingligt.Nä satsa på Canon eller scotty !

Kommentera

Min rekommendation är köp ej.

Bränner säkringar(innebär massa problem att få upp riggen manuellt), svårhanterad vid stacker påhängning, bultar och muttrar ramlar bort, svängplattelossaren sitter dumt till, m.m.

Både Cannon och Scotty är bättre köp.

MVH Scanner

Kommentera

Fishlander tillverkas av en fd anställd på BigJon så var han hittat konstruktionen är lätt att gissa.
              De får hyfsad kritik i USA iaf, personligen gillar jag inte stickan till bom, mitt val är större Cannon elriggar av nyare typ dessa är minst lika snabba som Scotty.
              Behärskar du engelska kan denna sajten rekommenderas:

Ebay funkar också köpt flera där själv lycka till

PS om du är sugen och har pengar och intresse tror jag du kan göra ett klipp just nu på länken ovan vad gäller Digi-Troll IV riggar något begagnade hade nyligen i skick som nya riktigt bra pris var det, köpte en själv förra året
              Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-12, 16:16.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
                Min rekommendation är köp ej.

Bränner säkringar(innebär massa problem att få upp riggen manuellt), svårhanterad vid stacker påhängning, bultar och muttrar ramlar bort, svängplattelossaren sitter dumt till, m.m.

Både Cannon och Scotty är bättre köp.

MVH Scanner
                Scanner brända säkringar brukar betyda att kabelarean från rigg till batteri är för klent dimensionerad 6mm2 är ett bra val grovt ska det vara aldrig haft några problem med detta och tror inte Fishlander har detta heller om det är rätt gjort vid installationen.

Kommentera

Skulle du vara mest intresserad av manuella har jag ett par riktiga kvalitets Unitroll helt gjorda i aluminium i verkstan gamla riggar men helrenoverade långa bommar ej teleskopiska 3 spöhållare per rigg mycket nytt och alla tillbehör du behöver sitter på Big jon snurrplattor med extra frästa lägen sidledes som sagt allt är gjort i alu utom spolen och topptrissan på bommen håller en livstid tunga vikter inget problem
                  De har de dubbla frontmonterade spöhållarna på bommen skillnaden ligger i att grejen som sitter runtbommen och håller spöhållarna är en nästan exakt kopia men gjord i alu och pulverlackad i svart syns ingen skillnad men går aldrig sönder.
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-12, 16:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Skulle du vara mest intresserad av manuella har jag ett par riktiga kvalitets Unitroll helt gjorda i aluminium i verkstan gamla riggar men helrenoverade långa bommar ej teleskopiska 3 spöhållare per rigg mycket nytt och alla tillbehör du behöver sitter på Big jon snurrplattor med extra frästa lägen sidledes som sagt allt är gjort i alu utom spolen och topptrissan på bommen håller en livstid tunga vikter inget problem
                    De har de dubbla frontmonterade spöhållarna på bommen skillnaden ligger i att grejen som sitter runtbommen och håller spöhållarna är en nästan exakt kopia men gjord i alu och pulverlackad i svart syns ingen skillnad men går aldrig sönder.
                    Tack för alla svar! Men vilken prisskilnad det är med dagens dollarkurs mot att handla i svenska butiker.
                    Några frågor jag:
                    Betalning sker det med banköverföring uppfattar jag det som?
                    Svensk tull/skatt hur fungerar det?
                    Fraktkostnad ca, per rigg?
                    Hur lång brukar leveranstiden vara?
                    Gäller garantier?

Många frågor från en som bara tryggt handlat i lokala butiken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    471 visningar
                    0 gillar