Trollingbar Ryds 485 DL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingbar Ryds 485 DL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingbar Ryds 485 DL

Halloj!
    Undrar om det är någon som har byggt en trollingbar på en Ryds 485 DL. Jag hade tänkt sätta baren på pollarna, men jag tycker att den kommer för långt bak då. Hoppas någon har en idé om hur jag ska göra. Har funderat på att sätta korta grabbräcken i aktern för att kunna fästa på dessa. De kan ju sitta kvar när man ska sälja båten så man slipper laga hål och sänka värdet på skutan. Hoppas någon har tips!
    //H
    go fish

Tjenare! Hade samma problem som du, klurade länge innan jag fick till det. Jag har en likadan båt som jag riggat för trolling, jag valde att bygga egna fästen för riggarna som jag placerade längst bak på sidoräckena. Ska ut o fiska i morgon, kan ta lite bilder på hur jag löste det...

Kommentera

Tja
      har haft en skön dag på skön... nästan vindstilla, o de e inte ofta på vänern. Det blev 2st under måttet och en riktigt grann lax som gav en fin fight runt 6kg tyvärr med fettfena så den gick tillbaks..
      Vet ej om det är riggfesten du är ute efter men så här ser min 485:a ut riggad o klar...
      Förläng stödet ner mot listen så slipper du borra i båten... hade lite för bråttom när dessa tillverkades! (Panik, nya riggar... bra väder! )
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Tuppen; 2008-03-14, 18:55.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
      19 svar
      916 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman