Salsa vs. Anchovy special - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Salsa vs. Anchovy special

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Salsa vs. Anchovy special

Tänkte höra vad ni har för erfarenheter. Vilken är bäst?
    Och varför?

Salsan verkar vara väldigt överskattad!! Anchovy fungerar ju och det tas ju mer fisk på Anchovy än salsan!! Hörde ett ryckte om att man delade ut salsan åt en del trollingteam under förutsättning att man kom med rapporter,sen om man fick det på salsan eller något annat kan man ju bara spekulera i!!
    Anchovy är idag det bästa på marknaden tycker med flera!!

skit fiske ........

Kommentera

Personligen tycker jag att Salsan är överlägset bäst och det beror helt enkelt på att den är enklare att få en bra gång på. Dessutom har den ett bredare fartregister. Har testat den från 1,3 till 3 knop och det är inga problem att få till gången på dem. Får man inte till gången direkt med Salsan så får man det garanterat efter första, eller om man har en dålig dag, andra justeringen. De är snabba och enkla att tackla och det uppskattar jag verkligen. Att "kladda" med tandpetare och betets gång istället för att fiska aktivt är något som jag prioriterar högt...

Anchovyn är absolut inte dålig men i mina ögon är det svårare att få till rotationen på den.

Att det delas ut varuprover är väl inga konstigheter, så funkar det väl i de flesta branscher. Och att företaget som delar ut varuproverna vill ha feedback på dem är väl också helt naturligt. Vill man slå sig in på en ny marknad (i Salsas fall den Svenska - de är ju redan väletablerade i Finland) så är det ju en naturlig del i marknadsföringen.
      Sedan måste ju prylarna funka för att folk ska använda dem. Tror inte att någon trollingfiskare, eller någon annan heller för den delen, skulle använda prylar som inte funkar bara för att de är gratis...

Personligen så har jag betalat för merparten av mina beteshållare, oavsett märke, och väljer utan att tveka Salsas för de andra i de flesta fiskesituationer helt enkelt för att jag fiskat bra på dem och tror på dem.
      Senast ändrad av Mogge; 2008-04-23, 07:56. Anledning: Rättade stavfel
      www.morganlewin.se

Kommentera

Håller med om att Salsa är ruskigt lätta att ställa in gången på.
        "löjtrolling fpr dummies" var det nån som sade förra veckan i Hällekis - det går knappt att misslyckas med salsa

Kommentera

Ursprungligen postat av Riofredda Visa inlägg
          Håller med om att Salsa är ruskigt lätta att ställa in gången på.
          "löjtrolling fpr dummies" var det nån som sade förra veckan i Hällekis - det går knappt att misslyckas med salsa
          Vinnarna i Kinnekulleträffen tackade salsa delvis för framgångarna om jag inta minns fel.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
          8 svar
          718 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg dhaglund  
          Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
          8 svar
          472 visningar
          0 gillar