spöhållare till räcke - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spöhållare till räcke

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

okej, den har aldrig varit bottenmålad iaf. Han sa att den va helsvetsad men jag är tveksam till om den finns helsvetsade Buster RS?

Den här skarven du nämner, kan man kolla den på något sätt? Vet att det är en motor från runt 94 men att nuvarande ägaren bara köpte den för nått år sen så han kanske inte vet när impellern är bytt...
    Senast ändrad av Enigma; 2008-05-14, 22:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
      okej, den har aldrig varit bottenmålad iaf. Han sa att den va helsvetsad men jag är tveksam till om den finns helsvetsade Buster RS?

Den här skarven du nämner, kan man kolla den på något sätt? Vet att det är en motor från runt 94 men att nuvarande ägaren bara köpte den för nått år sen så han kanske inte vet när impellern är bytt...
      Vet inte heller att det finns helsvetsade RS då borde det vara en M men då är relingsfärgen grön istället för orange men jag har för mig att RS aldrig var svetsade.

Dem började ju med helsvetsning runt 90-92 och först ut var Magnum, sen kom XL 93 och sen kom övriga modeller efter det och då gick dem ifrån beteckningrna RS, Big osv och det blev M och L istället och då var det helsvetsat om inte minnet har flippat ur, men jag har ju haft Busterbåtar sedan -83 så hopperligen stämmer minnet.

Då är det en relativt ny motor så inte lika illa men fråga iaf och kolla på bultarna som håller ihop växelhuset och riggen fråga om Du får provlossa en och går det att lossa utan problem så är det öppnat på senare tid, annars sitter bultarna som berget och det är mera troligt att Du drar av dem än att dem lossar och då är det inte bra, men på en 94 borde det inte var några problem.

Visserligen hade Johnson/Evinrude en kvalitetsdykning sent 80 tidigt 90 tal men är priset rätt så är det inget att hänga läpp över, bara att köpa ny maskin när den väl ger upp vilket med lite tur tar många år ännu.

Kommentera

okej tackar för tipset. kan ju va lite känsligt om man drar av bulten =))

Båten är silverfärgad på ovandelen också. Betyder de att den är äldre än de röda/orange båtarna?

Jo förestten vad är ett komp prov? =) Den ligger i vattnet så ja ska ta den på en provtur iaf
        Senast ändrad av Enigma; 2008-05-14, 22:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
          okej tackar för tipset. kan ju va lite känsligt om man drar av bulten =))

Båten är silverfärgad på ovandelen också. Betyder de att den är äldre än de röda/orange båtarna?
          Dem enda Bustrarna med Silverfärgad reling jag känner till är Work och Patrol men på den tiden hette dem fortfarande Fiskars inte Buster, kan Du fixa en bild på den för nu börjar jag bli fundersam, Du kan skicka som PM eller mail om Du vill, har jag rätt så är det en tidig 80 talare eller en omlackad men något mysko är det iaf.

Om det inte är en Mix Buster men dem ser ju helt annorlunda ut än RS men silverfärgade är dem även XS är silverfärgade men också annorlunda skrovform men det är relativt nya båtar men jag skulle inte vilja hänga på en 50 hk på någon av dem!!

Kommentera

Skickade ett pm med bild...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            727 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
            1 svar
            245 visningar
            0 gillar