Har precis tillverkat nya taffsar av CWC's (tror det är strike wire) knytbara tafsmaterial och upptäckte att wobblern (specielt nissarna) knappt får någon gång i vattnet. Använder crosslock beteslås. I vattnen jag fiskar finns det gott om gädda, även där jag fiskar gös så taffs är ett måste, nu undrar jag om ni har samma problem och vad man kan göra åt det??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fästa wobblern??
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Använd små beteslås å tunnare matreal då Ex savager softflex 15 ibs .Ursprungligen postat av teamtoth Visa inläggHar precis tillverkat nya taffsar av CWC's (tror det är strike wire) knytbara tafsmaterial och upptäckte att wobblern (specielt nissarna) knappt får någon gång i vattnet. Använder crosslock beteslås. I vattnen jag fiskar finns det gott om gädda, även där jag fiskar gös så taffs är ett måste, nu undrar jag om ni har samma problem och vad man kan göra åt det??
Eller köp Flourcarbon å gör rapala knut .
ja har kört med båda varianterna å märkte ingen skillnad fångstmässigt förrutom att man blir av med wobblerna med softflexen om man kör grejerna i botten.
Nu hade ja iof rätt tjock flourcarbon tunnare kan ju va bättre typ 0,35 men det är väll tveksamt om det håller om gäddan får in det mellan tänderna.
/Fredrik
Kommentera
-
Jo det är sant, den heter med Strike Wire fast jag glömde skriva leader efteråt, här är den http://www.cwcab.com/strikeleader.htm
Flourocarbon kör jag en splökängd i slutet av varje spö ändå, men tja, klart, det håller en del extra jämfört med vanlig nylon, men inte om man har otur och man vill ju inte tappa en drömfisk pga att man inte hade tafs. Ska däremot prova att köpa mindre beteslås som är lite tunnare...minns inte vad jag har för storlek just nu, men dom är ganska stora iof.
Tack för svaren så länge. Någon annan för gärna fylla i om ni har erfarenheter.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
717 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg