Trollinggrejer: Hjälp med Cabelabeställning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollinggrejer: Hjälp med Cabelabeställning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Leafo Visa inlägg
    Annars skulle jag inte skriva det skulle jag?

Det är väl klart att det är kvalitétsskillnad på de grejerna, jag har inte påstått något annat.

Han bad om tips och tankar och det fick han av mig. Om du tycker det var fel av mig utifrån mina erfarenheter så ligger det på dig. Bara för att någon funderar på något bättre så kan det väl inte vara fel att anmärka på att det kanske finns något annat som kanske skulle funka likväl??

Vad jag menar är att för djupriggarna (eller trolling för mig över huvudtaget) så kan jag känna att det är "onödigt" att gå upp "för högt" i kvalité och pris för det blir sånt jäkla slitage på grejerna och då är det trist när det kostar för mycket varje gång man ska byta ut någonting som varit med ett tag (samt att man ska ha 8-10 set från början).

Men det är klart, hade jag obegränsat så skulle säkert jag med köpa något som anses bättre bara för att. Men jag är supernöjd med de setten jag har, funkar skitbra, och ser idag ingen anlendning att byta upp mig bara för att.

Mina 2 cent
    Hej igen,

ursäkta mig. Jag menade inte att vara så "aggresiv" i mitt inlägg. Nu när jag läser det i efterhand inser jag att det kunde tolkas just exakt så som du gjort... Det var inte sådet var skrivet - eller i alla fall inte menat :-)

Fish on!
    -----------

<"))))><

Kommentera

Hej
      Nej det är ingen kryssbutt på spöna/för min del tycker jag inte att det gör så mycket
      smaken ang mjuka och styvare spön är ju ganska olika, jag gillar lite mjukare spön men med lite ryggrad
      har inte hunnit prova dom på östersjöns monterlaxar än, men har drillat några 10+ laxar i Vänern och tycker spöna är grymma
      men som sagt så är det vad jag gillar för spön!!
      tror nog du får biligare frakt från basspro än cabelas för dom är ju inte direkt billiga med frakten.
      lycka till med beslutet av nya spön
      lax

Kommentera

Ursprungligen postat av jonas.b Visa inlägg
        Hej
        Nej det är ingen kryssbutt på spöna/för min del tycker jag inte att det gör så mycket
        smaken ang mjuka och styvare spön är ju ganska olika, jag gillar lite mjukare spön men med lite ryggrad
        har inte hunnit prova dom på östersjöns monterlaxar än, men har drillat några 10+ laxar i Vänern och tycker spöna är grymma
        men som sagt så är det vad jag gillar för spön!!
        tror nog du får biligare frakt från basspro än cabelas för dom är ju inte direkt billiga med frakten.
        lycka till med beslutet av nya spön
        10+ insjölax är ju inte fy skam!
        Ok tack för tipsen!

Mvh

Kommentera

Kryssbult är att rekommendera starkt enligt min åsikt finns inget mer irriterande än när spöet inte sitter i det läge man vill.
          Spön går som oversize i de flesta fall, enligt min åsikt, köp här småpengar att tjäna, dessutom kan du känna på dem innan köp kolla också begagnat marknaden gjorde jag klippet stod runt hörnet sånt händer ibland! lycka till.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Köper du Daiwa rullar från USA var noga med en sak att det är SG 47 LC serien finns nämligen en Daiwa där som går under namnet 47 LC riktigt keff rulle varning för den mvh och lycka till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            725 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
            1 svar
            243 visningar
            0 gillar