Trollingset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingset

Tjao!

Har börjat lite försiktigt med trolling nu, men jag saknar 2st trollingset.
    Just nu har jag 2st Redwolf-spön med Ambassadeur 6000-rulle på och 2st RT Salmonizer med 30DX-rulle på.
    Jag har alltså tänkt att köra med 6st spön så länge och jag använder mig av 2st Great White-paravaner längst ut (en på varje sida), 2st Dipsy-divers för att täcka av det lite större djupet, och i mitten 2st (eventuellt riggade med kuusamo-paravaner vid behov).

Jag har kommit fram till att jag i varje fall kommer ha Redwolf-spöna i mitten, eftersom att de är de klenaste, men sen vet jag inte om Salmonizer-spöna
    är mer lämpade som dipsy-spön eller som paravan-spön.
    2st andra spön med rulle ska i alla fall inhandlas, och nu önskar jag få tips på spö+rulle, och även på hur ni tycker jag ska placera ut dem.

Jag har en budget kring 1500kr

Är det ingen som har någon idé angående detta? :/ Jag vill gärna få det att funka så bra som möjligt....

Kommentera

Skaffa 2 wiggler trolling spön 8,6´ 15-25 lbs för paravanerna dom kan även funka för dipsy körning
      Billiga och bra

Kommentera

Regal har set med Armageddon 8" spö och Magda rulle för 650 kr/st.

Kolla även YM fiske i Smedjebacken, har en hemsida som du hittar om du googlar. Han brukar alltid ha nåt set för nån schysst peng och bra pris på Ugly Stik som är bra spön till det mesta.

Ska jag ge nåt ytteligare tips skulle det vara att skaffa 2 ytparavaner till som du kan köra istället för dipsy dom dagar som det hugger bäst i ytan. Då kan du fiska väldigt flexibelt med dina 6 spön.

Fiskar själv ofta så från min lilla båt. 4 spön med ytparavaner och 2 rakt bak utan paravaner, ofta med mer djupgående wobbler eller kusamo.

Kommentera

Om du har lust så kan du få köpa två salmonizer spö med 30dx rullar av mig.
          500 kr/st

Mvh Fredrik

Kommentera

Gruvis: Tack, ska kolla upp dom, hoppas på att de ligger i min prisklass
            Nils Jonas: Det låter faktiskt ganska prisvärt Får komplettera med fler paravaner senare då Tack tack
            nyman: Tack för erbjudandet, men nej tack, salmonizer spöna är nog inte vad jag vill satsa på, har inte använt mina så hårt själv, men har hört många dåliga omdömen...

Kommentera

håller med om att salmonizer spön verkar halvdåliga. Dock verkar dom betydligt bättre om det är årets modell. Jag kör själv med hasselö, funkar klockrent på paravan, mjuka och följsamma på grov sjö men ändå med känsla, (Inga fladriga piskor) Okuma 20DX om du vill ha lite mindre smidigare rullar med räkneverk. annar kör du 30DX så får du plats en himla massa lina.

Kommentera

jag kör med salmonizerspöna både på rigg och paravan och dom funkar bra, enda nackdelen är att dom är aningen sladdriga.
                http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Jag funderar lite på RT-HC med 30DX-rulle, 2st för ~1300kr hos olssons...det kanske vore nått? :=)

Kommentera

om du kan tänka dig att köpa beg. så har jojon 4 spön.

Det är alltid bra att ha några spön extra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    717 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    472 visningar
                    0 gillar