Linutlösare till djupparavan (kuusamo) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linutlösare till djupparavan (kuusamo)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linutlösare till djupparavan (kuusamo)

Hej!
    Fick en idé (inte själv men läste mig till det) om att man skulle kunna använda kuusamoparavaner på samma sätt som sidoparavaner, typ Great White. Alltså genom att sätta fast en linutlösare i den främre delen, och ett beteslås där bak.
    Ni förstår säkert tanken eftersom att det inte är någon nyhet egentligen.

Men det jag funderar på är vilka linutlösare som passarbäst till det här. Har ingen egen erfarenhet av linutlösare egentligen, mer än till sidoparavanerna.

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig!

Jag har testat olika linutlösare och tycker att scottys linutlösare är de absolut bästa. numera använder jag enbart scottys utlösare(både till downrigger och paravan och plannerboard).
    Du kan sätta inutlösare och beteslås på dipsydivers med, men tänk på när du använder kusamo att en utlösare ger större vattenmotstånd än ett vanligt lekande så du kanske kan behöva en lite tyngre kusamo fö att uppnå samma djup som en med endast ett lekande...
    Hoppas du kommer fram till nåt vettigt!
    http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

okej scottys i alla fall nu är frågan bara vilken modell man ska köra med har ingen koll där heller faktiskt, men de till planerboards bör väl passa bäst? typ Scotty Mini Powergrip? Det bör väl räcka till djupparavaner?

Kommentera

ja det är scotty mini powergrip du ska använda, de andra är aldeles för stora(och för dyra)
        http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Har lite svårt att fatta poängen?

Fjäderringen på en kusamoliknande djupparavan byter ju läge vid hugg, så den gör ju inget jättemotstånd vid drillning.

Vilka fördelar hade du tänkt dig med att rigga den med utlösare?
          Senast ändrad av Nils Jonas; 2008-09-28, 20:48.

Kommentera

Det blir lättare förvaring, och smidigare, så man slipper knyta tafsar hela tiden till den när man är ute.
            Och att man kan sätta den längre fram på linan, kanske 2 meter framför, utan att ha problem med drillningen sen ändå
            Jag tycker det verkar vara bra om det fungerar i varje fall

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
            19 svar
            892 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman