Billiga djupriggar - är jag ute & cyklar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga djupriggar - är jag ute & cyklar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Olssons fiske har rea på canon elrigg - snorbilligt

Cannon Mag 10 Super Rea!!
    Svensksålda med svenskgaranti, billigare än USA!!
    En elrigg för 3495:-/st!!! 2st 3.395kr/st

kompisen var där i eftermiddags och shoppade

Kommentera

Ursprungligen postat av Riofredda Visa inlägg

Det är inte billigare än USA för den modellen slutade säljas redan för flera år sedan där utbytt mot HS modellen som är avsevärt kraftfullare, men visst är det ett hyfsat pris
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Riofredda Visa inlägg

Du skulle tipsat honom att PMa mej istället min annons på blocket innefattar allt i riktiga kvalitets tillbehör till skillnad mot ohlsons grejor dessutom de vassaste motorerna på riggarna steget under digi IV samma pris eller billigare när allt är inräknat tro mej ingen lögn
        Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 17:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Det är inte billigare än USA för den modellen slutade säljas redan för flera år sedan där utbytt mot HS modellen som är avsevärt kraftfullare, men visst är det ett hyfsat pris
          Var detta tills man upptäckte att snurrplattan lågprofil kostar ytterligare 1150 kr per st. ingår inte helt annat pris då tror jag
          Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 17:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Du skulle tipsat honom att PMa mej istället min annons på blocket innefattar allt i riktiga kvalitets tillbehör till skillnad mot ohlsons grejor dessutom de vassaste motorerna på riggarna steget under digi IV samma pris eller billigare när allt är inräknat tro mej ingen lögn
            Vad är det med dig ?
            Jag tipsade killen om billiga riggar hos en etablerad redskapshandlare.
            Min uppgift i livet är INTE att hjälpa dig kränga gammal bröte på blocket....

Kommentera

Hade så gott som bestämt mig för 2 Scottyriggar, men sprang på en begagnatdeal som jag inte kunde tacka nej till.

Så det blev 2 st Canon Unitroll. Mycket sparsamt använda, med snurrplatta, vajer, lod och linutlösare. Priset va oförskämt bra, under vad en ny hade kostat med samma tillbehör.

Inhandlade också en ny motor idag, så nu har jag lite att göra. Fräscha upp akterspegeln, få dit motorn och bygga riggmontage & spöhållarramp i aktern. Men med assistans av polarn, snus, kaffe & lite två komma åttor så blir det kul att mecka lite igen :-)

Kommentera

(Såg denna tråd lite för sent för att kunna slå Tam-Tam på fingrarna..)
                Du gjorde rätt som inte köpte Big-Jon, av två anledningar, dels finns inga reservdelar i Sverige, dels är den rapplig i handhavandet. Scotty är bättre än Cannon, men Cannon Unitroll är tillräckligt bra för att du ska vara nöjd i många år.
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  (Såg denna tråd lite för sent för att kunna slå Tam-Tam på fingrarna..)
                  Du gjorde rätt som inte köpte Big-Jon, av två anledningar, dels finns inga reservdelar i Sverige, dels är den rapplig i handhavandet. Scotty är bättre än Cannon, men Cannon Unitroll är tillräckligt bra för att du ska vara nöjd i många år.
                  Det kan vara bra att ha en säkerhetslina på dina riggar så att dom inte hamnar på botten när plasten går sönder. Sedan kan du beställa reservdelar ifrån Normark som är grossist i Sverige.
                  Nej vänta! Är det inte Wiggler som är grossist. Nej det var förra året. I år är det Sportmanship International, canon firma att ha att göra med.
                  Nej vänta lite till! Nu är det visst ett nytt bolag som heter Sportmanship Marine och inte Sportmanship International.
                  Kolla bilden;

Kommentera

Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
                    Det kan vara bra att ha en säkerhetslina på dina riggar så att dom inte hamnar på botten när plasten går sönder. Sedan kan du beställa reservdelar ifrån Normark som är grossist i Sverige.
                    Nej vänta! Är det inte Wiggler som är grossist. Nej det var förra året. I år är det Sportmanship International, canon firma att ha att göra med.
                    Nej vänta lite till! Nu är det visst ett nytt bolag som heter Sportmanship Marine och inte Sportmanship International.
                    Kolla bilden;
                    http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...d=11&sort=date

Uhh! Som sagt. Det hade nog blivit 2 st Scotty om jag hade handlat nytt, men priset på dessa 2 unitroll vägde upp eventuella risker. Man får hoppas att dom klarar sig ett tag i alla fall...

Kommentera

När vi ändå pratar kap så inhandlade jag 2 st scotty 1116 elriggar med snurrfäste & allt för 8000kr !!! Det tycker jag är en vettig deal! Nu ska vi bara köpa en båt............ Nån som testat dessa?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      710 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      471 visningar
                      0 gillar