KG efter att jag synat bilden lite bättre förstår jag vad du menar med sänka alltihop trailer ser ut som den har endast glidbanor, inga rollers!!!
Hur fan klarar de hjullagren sett på två-tre sjösättningar???
I min bok är all djup backning totalt bannlyst har sett resultaten av detta på både bromsar och lager. mvh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracker
Collapse
X
-
Traileren er mycket bedre enn hva man får kjøpt her. Som KG skrev så er det goda dempere på dom (bladfjærer) Og det er skikkelige bremser på dom. MEn det er visst axlingen som er problemet i følge EU standarder. Skandinaviaimportøren her i Norge, jobber med å få bygd de om så at de kan bli godkjente.Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggOk KG tycker det är märkligt att den inte går att besiktiga i SWEDEN duger i ett land som USA med 300 miljoner invånare men inte här....märkligt ändå (säger jag utan att veta närmare detaljer angående deras laglighet och användning därborta) mvh
Michael
Lämna en kommentar:
-
Ok KG tycker det är märkligt att den inte går att besiktiga i SWEDEN duger i ett land som USA med 300 miljoner invånare men inte här....märkligt ändå (säger jag utan att veta närmare detaljer angående deras laglighet och användning därborta) mvhUrsprungligen postat av KG? Visa inläggTrailern är nog egentligen riktigt bra, galvad och flera lager av allt möjligt om man ska tro fabrikanten, avslutat med pulverlack. Riktig smart är även delningen av dragstången som gör att ekipaget är lättare att få in i ett garage. Problemen är två i Sverige: 1: Man får inte köra med den. 2: Den är av typen "köra ner hela skiten i vattnet" vilket kan vara svårt på många svenska ramper.
Men när båten är på plats så ligger den fantastiskt bra på trailern och trailern har bra dämpning.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av oringen Visa inläggUtan några som hälst belägg för det, tycker jag trackern ser ut att gå bättre i grov sjö än buster magnum. Ser ju inte ut som dom mindre. Höga fribord mm. Sen om den mest ska användas för gäddfiske och trolling den finnare delen av året tycker inte jag att det ska va några problem.
Skulle aldrig köpa en buster magnum pga den låga fören. Vilket inte trackern värkar ha.
Sen är det ju trevligt med USA båtar
Fick du ihop din Chris Craft? 
Lämna en kommentar:
-
Ärligt talat så kör om man bara kör med insidan av huvet så ska väldigt mycket till innan man får fören att dyka, kör man däremot fel kan det gå rejält åt helvete med en öppen båt som t.ex Predator i Simris.
http://www.fishsniffer.com/cgi-bin/b...num=1220567255 visst går det trolla med en Tracker, kolla länken sitter ju djupriggar på den
Lämna en kommentar:
-
MT jag tror också båten kommer fungera för trolling. Som sagt Jenkarna kör den ju på stora sjöarna. Dock är det ju så att alla båtar under 6.10 inte klarar av sjö lika bra när man kör. Det har med avståndet mellan vågorna att göra. Sen spelar det nästan ingen roll hur bra köregenskaper den har, börjar det gå sjö är det längre båtar som gäller. Men köp en och testa, drabba ringen fattig
Lämna en kommentar:
-
Varför öppen båt till trolling???Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej igen Muskytracker; Då kan eventuellt en Silver Hawk vara i rätt storleksklass för dig om en Silver Eagle är för stor. Jag har haft flera Silver Hawk. Den senaste köpte Johan Abelsson (Wildwater Fishing) av mig 1998 när jag köpte Buster Magnumen, en båt som har samma Side-By-Side-montage av två motorer, en mindre trollingmotor och en större transportmotor, på akterspegeln. Silver Hawken har 4 mm aluminium i botten och den tål det mesta och är betydligt sjösäkrare än flertalet konkurrerande aluminiumbåtar i samma storleksklass. Av båttidningarnas tester från 1990-talet fanns det ingen båt i Silver Hawkens storlek som gick lika bra i sjön. Jag bytte båt när vi blev flera i familjen som ville ut på sjön!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com
Lämna en kommentar:
-
Utan några som hälst belägg för det, tycker jag trackern ser ut att gå bättre i grov sjö än buster magnum. Ser ju inte ut som dom mindre. Höga fribord mm. Sen om den mest ska användas för gäddfiske och trolling den finnare delen av året tycker inte jag att det ska va några problem.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej igen Muskytracker; Av ditt "Nickmame" att döma fiskar du muskie och bör väl också vara en sjutusan till gäddfiskare. Till gäddfiske är Trackern en superfin båt! Mitt förslag är fortfarande att du pratar med ägaren Peter Berggren hos Berras och försöker få med honom på en testfisketur i Trackern, en trollingtur i exempelvis Vänern eller Vättern nu i höst. Då får du själv snabba svar på dina frågor och behöver inte gissa längre! Det handlar ju ändå om en massa pengar! Själv skulle jag aldrig våga satsa på en Tracker i den storleken för laxfiske utomskärs. En Buster Magnum, som jag själv har sedan 1998, eller en Silver Eagle föreslår jag om du är ute efter en riktigt sjövärdig, öppen och oöm aluminiumbåt för laxtrolling i öppen havssjö i Atlanten, Östersjön eller någon av de större insjöarna Vänern och Vättern. Både Buster Magnum och Silver Eagle har fungerande självlänsar, handpumpar och rejäla elektriska länspumpar. I de Tracker-båtar jag fiskat från sitter det en liten "akvariepump" som länspump och de saknar självläns. Länspumpen går förvisso att byta till en större, men vad händer om några stora vågor bryter in över fören på Trackern?
På trailer är alla båtar stora men de krymper snabbt i grov havssjö några distans utomskärs.
Go for the Big Salmons!
Old Firehand
www.trumman.com
Skulle aldrig köpa en buster magnum pga den låga fören. Vilket inte trackern värkar ha.
Sen är det ju trevligt med USA båtar
Lämna en kommentar:
-
Hej Jonas 37; Jaså, Silver Hawk-mannen håller till i Sala? Då får man passa sig ordentligt! Jag har redan en antagonist från Sala som tror att han är en wobbler. Sedan minns jag ju Sala-ligan från unga år när de mördade folk på 1930-talet. Hedström, Nilsson och Thurneman var inga snälla lekkamrater. Undrar om någon av dem spökar på Säters fasta paviljong än idag?Ursprungligen postat av Jonas 37OF killen som äger din gamla Silwer Hawk ska ev följa med i min Kyrkö ut på vänern i slutet på november.Båten finns numera i Sala-trakten om det kan vara av intresse.
Go for the Big Salmons!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Silver Hawk är en kanonbåt till laxtrolling! Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg OF ser du att jag allt som oftast trollingfiskar från en sådan, men jag tänker inte köpa en lika dan båt som närmaste fiskepolaren har alias FishM här på Fiskesnack.
Har inte läst andras inlägg sedan igår, kommer göra det ikväll.
MVH
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
743 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg