Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tracker

Någon som provat denna på öppet hav och/eller till laxtrolling i Östersjön?

Ytterligare en fråga. Trailern som brukar följa med Tracker-båtar är bara godkänd för 30 km/h väl?
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-28, 19:14.

Laxtrolling på Östersjön med den???
    Du har betydligt bättre inom Sverige alternativ, helt klart.
    Tracker av den typen är nog mer avsedda som insjöbåtar för gädda/musky/bass och liknande finns bättre grejor hemma
    Trailerns max hastighet har jag ingen aning om men om det inte är en besiktigad bromsad 80 kms vagn avsedd för bruk i Sverige hamnar den under kategorin ren sjösättningsvagn a 5000 kr ville bara påpeka min åsikt lycka till
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 19:24.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
      http://www.blocket.se/vi/18826183.htm?ca=22_s

Någon som provat denna på öppet hav och/eller till laxtrolling i Östersjön?

Ytterligare en fråga. Trailern som brukar följa med Tracker-båtar är bara godkänd för 30 km/h väl?
      Jag tror den där lär funka rätt bra i sjön, undrar om det finns nån i Sverige som provat den för laxtrolling? Vetefan om trailern ens är godkänd som 30-trailer?

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Laxtrolling på Östersjön med den???
        Du har betydligt bättre inom Sverige alternativ, helt klart.
        Tracker av den typen är nog mer avsedda som insjöbåtar för gädda/musky/bass och liknande finns bättre grejor hemma
        Trailerns max hastighet har jag ingen aning om men om det inte är en besiktigad bromsad 80 kms vagn avsedd för bruk i Sverige hamnar den under kategorin ren sjösättningsvagn a 5000 kr ville bara påpeka min åsikt lycka till
        Äh, du får försöka släppa dina fördomar. Trackern på bilden har ju rejält höga fribord och lär palla en hel del sjö.

Kommentera

Misstänkte att det kanske inte var någon som provat KG, men ändå värt att slänga ut frågan. Nej, det är lite märkligt att de inte marknadsför att det är en 80 trailer i så fall. En triangel och 30 borde väl ändå inte vara några problem?

Aktern känns lurigt låg, runt motorbrunnen med andra ord. Vad det gäller i övrigt borde det inte vara några större problem, det är ingen liten båt.
          Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-28, 19:34.

Kommentera

Hej KG och lessen mina fördomar mot Tracker är stabila finns bättre grejor hemma iaf för öppen sjö/hav helt övertygad om det mvh
            PS för insjö/gäddfiske kanske de är ett alt vet för lite men frågan gällde havet.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

HeHe funkar och funkar??
              Klart att den funkar så länge vädret är bra men det skiftar fort ute på öppet vatten som Östersjön och då vete tusan om jag skulle vilja sitta i den skutan, sen att motorn är vad den är gör ju inte saken bättre och trailern är sannolikt som KG sa inte ens en 30 kärra och med de typiska för USA trailers med pinnar på sidorna i aktern, förmodligen för att jänkarna är så dåliga på att prescisionsköra

De radar upp massa utrustning men har inte med det som är allra viktigast på en båt för öppen sjö nämligen länspumpar både automatiska och en manuell bör/ska finnas ombord, men det är väl viktigare för dem att "pilsnern" står stadig i sin dryckeshållare

Nej köp en för ändamålet lämplig båt och då hamnar Du på Svenska eller nordiska båtar, glöm jänkarbåtarna, bara att man har heltäckningsmatta i en "fiskebåt" säger ju att konstruktören saknar allt vad vett och förnuft heter och lär näpperligen inte kunna konstruera en bra båt.

Tracker båtarna var kass när de kom till Sverige (var bekant med importören och testade flera av modellerna) och av det jag sett på dagens modeller på mässorna och irl så är de fortfarande lika kass.

Sorry KG, men så tycker jag och vi har ju rett ut våra olika åsikter i ämnet förut så inget behov att ta det igen!!

Kommentera

Ja eller så köper man en riktigt bra båt för trolling för samma pengar!
                Jag tar inbyten.

http://www.blocket.se/vi/17764240.htm?ca=11_s

MVH

/Oscar
                :

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Är ute efter en ny trollingbåt, hade varit lite kaxigt att komma med en fullutrustad sådan här! Tracker alltså!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                    Misstänkte att det kanske inte var någon som provat KG, men ändå värt att slänga ut frågan. Nej, det är lite märkligt att de inte marknadsför att det är en 80 trailer i så fall. En triangel och 30 borde väl ändå inte vara några problem?

Aktern känns lurigt låg, runt motorbrunnen med andra ord. Vad det gäller i övrigt borde det inte vara några större problem, det är ingen liten båt.
                    Klipper in från vägverket: "Vissa fordon som saknar fjädring är klassificerade som efterfordon trots att de är avsedda för transport av visst gods. Det gäller:
                    båttransportvagnar
                    husvagnar
                    tankvagnar.
                    Ingen registrering eller besiktning
                    Efterfordon behöver inte registreras och har alltså ingen registreringsskylt, till skillnad från släpvagnar som måste registreras och kontrollbesiktas."

Notera det där med fjädring, något som Trackertrailern har. Sen vet jag inte om ens polisen skulle bry sig, men laglig är den inte.

Tamtam; Du skulle provköra en Tracker vid tillfälle istället, du skulle bli mycket överraskad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    743 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                    1 svar
                    250 visningar
                    0 gillar