Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Är ute efter en ny trollingbåt, hade varit lite kaxigt att komma med en fullutrustad sådan här!
    Kaxigt??

Om Du dyker upp i en sån vid Laxtrolling ute på Östersjön så uppvisar Du endast dåligt omdömme och okunnighet

Kommentera

Om du inte vet Rospigg, är jag van att trolla från en Viknes 880! Vad trollar du från?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        HeHe funkar och funkar??
        Klart att den funkar så länge vädret är bra men det skiftar fort ute på öppet vatten som Östersjön och då vete tusan om jag skulle vilja sitta i den skutan, sen att motorn är vad den är gör ju inte saken bättre och trailern är sannolikt som KG sa inte ens en 30 kärra och med de typiska för USA trailers med pinnar på sidorna i aktern, förmodligen för att jänkarna är så dåliga på att prescisionsköra

De radar upp massa utrustning men har inte med det som är allra viktigast på en båt för öppen sjö nämligen länspumpar både automatiska och en manuell bör/ska finnas ombord, men det är väl viktigare för dem att "pilsnern" står stadig i sin dryckeshållare

Nej köp en för ändamålet lämplig båt och då hamnar Du på Svenska eller nordiska båtar, glöm jänkarbåtarna, bara att man har heltäckningsmatta i en "fiskebåt" säger ju att konstruktören saknar allt vad vett och förnuft heter och lär näpperligen inte kunna konstruera en bra båt.

Tracker båtarna var kass när de kom till Sverige (var bekant med importören och testade flera av modellerna) och av det jag sett på dagens modeller på mässorna och irl så är de fortfarande lika kass.

Sorry KG, men så tycker jag och vi har ju rett ut våra olika åsikter i ämnet förut så inget behov att ta det igen!!
        Rospigg; Du har ingen aning om vad du skriver, det avslöjar om annat inte minst din kommentar om heltäckningsmattan. Du får givetvis tycka vad du vill, synd bara att du sprider felaktiga fördomar utan att ens uppenbarligen ha provat en modern Tracker.

Kommentera

Om du inte vet Rospigg, är jag van att trolla från en Viknes 880! Vad trollar du från?
          Varför då fundera på en sån balja när Du har en utmärkt båt för öppet vatten i din Vikness??

Kör med en Rival 606WAC, vad dessa går för är väl allmänt känt i fiske/båtkretsar

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Klipper in från vägverket: "Vissa fordon som saknar fjädring är klassificerade som efterfordon trots att de är avsedda för transport av visst gods. Det gäller:
            båttransportvagnar
            husvagnar
            tankvagnar.
            Ingen registrering eller besiktning
            Efterfordon behöver inte registreras och har alltså ingen registreringsskylt, till skillnad från släpvagnar som måste registreras och kontrollbesiktas."

Notera det där med fjädring, något som Trackertrailern har. Sen vet jag inte om ens polisen skulle bry sig, men laglig är den inte.

Tamtam; Du skulle provköra en Tracker vid tillfälle istället, du skulle bli mycket överraskad.
            Ok KG som jag sa de är säkert utmärkta för ändamålet dvs insjöfiske eller kustnära vill inte bråka om saken men återigen frågan gällde laxtrolling i öppen sjö/havet knappast min favorit, ser jag dessutom till priset går de bort direkt var och en gör sina val detta är iaf inte mitt dessvärre, som sagt finns enligt min åsikt bättre alt inom landet.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
              Rospigg; Du har ingen aning om vad du skriver, det avslöjar om annat inte minst din kommentar om heltäckningsmattan. Du får givetvis tycka vad du vill, synd bara att du sprider felaktiga fördomar utan att ens uppenbarligen ha provat en modern Tracker.
              Som sagt vi har olika uppfattning och som tur är får vi båda tycka och uttrycka det, men jag har även fakta bakom så inga ogrundade fördommar som Du säger, Du har Dina erfarenheter och jag mina.
              Men nog om detta då denna debatt inte kommer att leda någonvart precis som förra gången.

Kommentera

Om du är van vid den båten kan jag inte begripa var du fick Tracker iden ifrån mvh
                Ska tillägga vill man ha en kombibåt kastfiske trolling som man skulle tro Trackern är lämpad för skulle jag köpa antingen en Ryyys 600 BF eller en Rocad 606a........direkt, måste tillägga min åsikt.
                Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 19:59.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Som sagt vi har olika uppfattning och som tur är får vi båda tycka och uttrycka det, men jag har även fakta bakom så inga ogrundade fördommar som Du säger, Du har Dina erfarenheter och jag mina.
                  Men nog om detta då denna debatt inte kommer att leda någonvart precis som förra gången.

Var inte topic just en Trackerbåt? Eller var det din Rival tråden handlade om?

Du har definitivt ogrundade fördomar. Prova gärna en modern Tracker i hård sjö innan du yttrar dig.

Kommentera

Här ar debatten i full gång! Vi körde en targa 185 wc på värtan cup i år och det var inga som helst problemäven om det var lite stampigt men det misstänker jag att fler tyckte det var. Jag har ingen erfarenhet av trolling så jag vet inte om det är det bästa alternativet men jag vet att det är en mycket trevlig och fruktansvärt stabil båt. Jag gillade den mycket! Trailern är inte godkänd men det ska komma en konverteringssats så att den ska fungera och då blir det bra för trackern är jävligt bred på en vanlig trailer!
                    Fiskar man lite allt möjligt så är det en mycket trevlig båt!

Kommentera

Rospigg, jag har inte kvar Viknes:en och lägger inte allt krut på laxen längre. Är lite sugen på en Rival 606 också... Men en Merry Fisher 625 ligger nog närmast till hands just nu, den är ändå rätt lik 880:in.

Trackern hade varit en kanon kombibåt om man nu vågar ut på havet med den, kaxig nog att ragga runt med kidsen och samtidigt smidigt med ALU och som allra viktigast... en värstingmaskin till det mesta fisket!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar