båtkörkortet!!!!??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

båtkörkortet!!!!???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Naturligtvis gäller stöldförsäkringen även om man inte har båtkörkortet och detta gäller även andra typer av skada som en försäkring kan tänkas gälla för. Men det är inte om den delen som jag har skrivit.

Varför skulle försäkringsbolagen tänkas att acceptera att en båt framförs av obehörig förare om det finns en lag som uttryckligen förbjuder detta?????

Så aningslös kan man väl inte vara så att man på allvar tror att de skulle se åt andra hållet och bortse från att föraren av båten kör olagligt och ändå försäkra båten bara för att få sälja försäkringar och få in premien.

På varje försäkringsbolag sitter det folk med den enda uppgiften att kolla riskerna som det innebär att försäkra olika objekt. Ingen av dessa skulle tillåta säljarna att teckna sådana försäkringar. Fan, det är till och med så att de inte tillåter att man får försäkra saker om de tycker att risken finns att köparen av försäkringen inte är ekonomiskt pålitlig (för fattig eller betalningsanmärkningar etc.)

//Tantor
    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
      Tantor, som du säger så skiljer sig FB sig ogärna ifrån pengar men de kanske kan tänka sig att acceptera att man kör utan körkort bara för att få sälja försäkringar, när jag försäkrade min båt förklarade jag hur den kunde tänkas bli låst på trailern vilket är säkrare än kul-låset, och det lovade säljaren att det inte var några problem med. Men jag gissar att en eventuell skadereglerare har en annan åsikt.

Jag är är helt säker på att stöldförsäkringen gäller oavsett körkort eller ej.

Mcflyfisher, det är ju väldigt svårt att ta en behörighet som man inte vet om den kommer att gälla den dagen det ev. blir en ny lag.
      tar jag behörigheten nu så får jag det nya per automatik hemskickat
      och kan flina åt er som inte tog när det var billigare o lättare
      och blir mer eller mindre tvingade att ta det vid ev lag

man offrar 10 kvällar o ca 1500:- är ju inga pengar om man
      jämför vad fisket o underhåll av båt kostar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22