RT Armageddon Inline 8,6´ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RT Armageddon Inline 8,6´

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RT Armageddon Inline 8,6´

Har RT Armageddon 8-fots ringspö på pulkorna och till spöparavaner. Är halvnöjd med dom, dom har sina för- och nackdelar. Bra ryggrad som tål att släpa spöparavaner när man fiskar från småbåtarna och bra paketpris med Magdarullarna. Nackdelarna är ojämn kvalitet i lacken och lite "påkiga", skulle velat ha lite mer toppaktion.

Nu har butiken där jag är stammis rea på sina armageddonspön och säljer även den dyrare inline-varianten skitbilligt. Jag lurar på att köpa ett par såna. Nu är jag inte helt stormförtjust i inlinespön, men dom är fina på riggarna i plusgrader.

Nackdelen med den ojämna lackkvaliten har för mig varit att nåt spö inte sitter ihop ordentligt i mitten. Men inlineversionen monterar man ihop på ett annat sätt och där borde därför inte problemet vara detsamma. Den lite längre längden borde oxå ge lite mer toppaktion, spöet känns mjukare när man känner på det.

Någon som har fiskat med armageddon inlinespö? Vad tycker ni?

Kan inget om de du nämner men har själv Bios inline silverfärgade tycker de är riktigt sköna faktiskt de har bra ryggrad och smäckra Magic däremot tycker bara de är smäckiga och går av för ingenting allt är en smaksak men jag gillar dem definitivt alla föregående hamnade i föredetta högen när jag fick tag i ett större gäng dock som du säger inte lika kul med inline i minusgrader dock hur ofta blir det........ smaksak som sagt och lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Smaken är som baken, men här finns några trådar om detta:

http://www.fiskesnack.com/forum/sear...archid=2007790

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=31895

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=33979

Jag har inte hört något speciellt om RT Armageddon, men iland kan det löna sig att fråga varför vissa grejer säljs ut billigt. Restlager är ok, skitgrejer är inte ok. Om du är stammis i butiken så bör butikspersonalen kunna berätta detta för dig.
      /Magic

Kommentera

jag har Armageddon Inline dock 9 fots DipsyDiver modellen, funkar skitbra!
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          Smaken är som baken, men här finns några trådar om detta:

http://www.fiskesnack.com/forum/sear...archid=2007790

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=31895

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=33979

Jag har inte hört något speciellt om RT Armageddon, men iland kan det löna sig att fråga varför vissa grejer säljs ut billigt. Restlager är ok, skitgrejer är inte ok. Om du är stammis i butiken så bör butikspersonalen kunna berätta detta för dig.

Det är ett restlager. Modellen ska bytas ut och dom har köpt upp allt som fanns kvar. Ska fnula lite mer på det här. Egentligen skulle jag tycka det va smidigare om alla 10 spön va i samma längd så man kan blanda dom hur som helst. Och i så fall är den nog 8 fots ugly stik jag gillar bäst av dom jag har provat. Finns fortfarande några att få tag på innan Abu tar över, (då går förmodligen priset upp...)

Kommentera

Alla lika blanda hur som helst helt rätt tänkt enligt min åsikt förenklar allt i båten funkar dock inte på Dipsy spön för den större divern lycka till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Alla lika blanda hur som helst helt rätt tänkt enligt min åsikt förenklar allt i båten funkar dock inte på Dipsy spön för den större divern lycka till
              Kör bara på insjö, så dipsy behöver jag inte...

Lutar lite åt att köra 10 st 8-fotare man kan flytta runt hur som helst och ändå kanske passa på att köpa 2 inlinerspön nu när dom är billiga. Dom kan ligga inne i hardtopen ihoppackade när man vill blanda spön. Det vanligaste jag kommer att köra är 6 spön i ytan och 2 på rigg och då kan man ha 2 udda spön baktill utan att det ställer till problem...

Kommentera

Kom igen, du är ju trollingfiskare, du måste givetvis ha 10 av varje sort...
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  Kom igen, du är ju trollingfiskare, du måste givetvis ha 10 av varje sort...

Haha. tänkte att jag skulle kunna bedriva denna fiskeform utan att hamna där, men, men... man börjar redan bli på god väg mot sådana galenskaper. :-)

köpte 2 såna inlinespön. ska testa med ett par lite finare rullar till dom, kanske SG47´or.

Så för närvarande ser arsenalen ut enligt följande:
                  På taket, 6 st planerboardspön. Armageddon 8 fot med Okuma Magda 20 rullar.
                  I aktern, 2 st djupriggar & 2 st Armageddon inline 8,6 fot. Rullar ska köpas in snart.

Jag börjar så med 8 spön. Tycker det kan räcka till insjöfisket. Vill jag sätta fler spön på riggarna så plockar jag ner från taket.

Men som du säger. Det blir säkert mer & mer prylar tills man till slut inte får plats med allt. Och vad gör man då. Köper större båt kanske :-)

Fiskar än så länge bara plast från min båt och med monokromt ekolod och sjökort i pappersform. Men snart åker man väl dit på löjskallar, flashers, drivankare, bättre elektronik också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                    Har RT Armageddon 8-fots ringspö på pulkorna och till spöparavaner. Är halvnöjd med dom, dom har sina för- och nackdelar. Bra ryggrad som tål att släpa spöparavaner när man fiskar från småbåtarna och bra paketpris med Magdarullarna. Nackdelarna är ojämn kvalitet i lacken och lite "påkiga", skulle velat ha lite mer toppaktion.

Nu har butiken där jag är stammis rea på sina armageddonspön och säljer även den dyrare inline-varianten skitbilligt. Jag lurar på att köpa ett par såna. Nu är jag inte helt stormförtjust i inlinespön, men dom är fina på riggarna i plusgrader.

Nackdelen med den ojämna lackkvaliten har för mig varit att nåt spö inte sitter ihop ordentligt i mitten. Men inlineversionen monterar man ihop på ett annat sätt och där borde därför inte problemet vara detsamma. Den lite längre längden borde oxå ge lite mer toppaktion, spöet känns mjukare när man känner på det.

Någon som har fiskat med armageddon inlinespö? Vad tycker ni?
                    Hej Nils Jonas; Daiwa inlinespön skulle ju alla trollare köpa i början av 1990-talet när de blev poppis bland "svenska trollingeliten". Det tog inte många år innan de såldes billigt lite här och var. Det finns fortfarande några som snackar sig varma för inlinespön...men de blir allt färre för vart år.

Berkley har köpt Shakespeare i USA. Nästa år, 2009 kommer ABU att sälja Shakespeare spön här i Sverige. Bättre, starkare och skönare trollingspön än Shakespeare Ugly Stik Tiger och Ugly Stik Tiger Gold lär du få svårt att hitta.
                    Tänk på att bra spön som man är nöjd med kan man trivas med i minst 30 år och under kanske 3.000 fiskedagar!
                    Shakespeare Ugly Stik Tiger for ever!
                    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    743 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                    1 svar
                    250 visningar
                    0 gillar