Nytt trollingspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt trollingspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt trollingspö

Tjenare!

Hade tänkt mig ett nytt trollingspö. Det jag använder nu är ett Shimano Forcemaster och jag är mycket nöjd med detta spö, men nu vill jag ha ett krafftigare spö till endast trollning. Hade tänkt mig att trolla med större beten också. Kommer att fiska mest efter gös och gädda.

Vilka spön rekomenderar ni i prisklassen 1000 - 1800kr?

Gärna längd och kastvikt på spöt ni rekomenderar.

BFT Predator Heavy Trolling 8'6" funkar ! Men jag gillar inte det formade handtaget( går att skära bort) + att jag tycker bakhandtaget är för kort vid drillning. Men det ligger bra till i pris

Hade deras Concept 7'6" haft ett större grepp ovan rullen hade det varit ett grymt nice trolling spö. Det är bara halv nice nu

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      BFT Predator Heavy Trolling 8'6" funkar ! Men jag gillar inte det formade handtaget( går att skära bort) + att jag tycker bakhandtaget är för kort vid drillning. Men det ligger bra till i pris

Hade deras Concept 7'6" haft ett större grepp ovan rullen hade det varit ett grymt nice trolling spö. Det är bara halv nice nu
      Okej, vad kostar en sånt spö och hur vilka kastvikter finns det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ztaphi Visa inlägg
        Tjenare!

Hade tänkt mig ett nytt trollingspö. Det jag använder nu är ett Shimano Forcemaster och jag är mycket nöjd med detta spö, men nu vill jag ha ett krafftigare spö till endast trollning. Hade tänkt mig att trolla med större beten också. Kommer att fiska mest efter gös och gädda.

Vilka spön rekomenderar ni i prisklassen 1000 - 1800kr?

Gärna längd och kastvikt på spöt ni rekomenderar.
        Varför inte satsa på Shakespeare Ugly Stik?
        420kr spöt, skitbra grejor till ett riktigt bra pris.

/Kjellle
        Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
        http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Slår också ett slag för BFT predator trolling heavy 8,6 till gäddfisket!

Jag har fiskat med dessa spön under ett par år och är elt övertygad om att de är marknadens bästa spö för gäddtrolling med sidoparavaner. Underbar klinga med härlig ryggrad!
          Om man skall klaga på något så går ringarna lätt sönder om man inte är varsam i hanteringen med spöna. Med undantag för detta är de helt suveräna enligt mitt tycke och ligger dessutom helt rätt i pris. Det skall vara lite karaktär och pondus i spöna när man fiskar gädda, något som många andra trollingspön saknar då de är på tok för mjuka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
            Slår också ett slag för BFT predator trolling heavy 8,6 till gäddfisket!

Jag har fiskat med dessa spön under ett par år och är elt övertygad om att de är marknadens bästa spö för gäddtrolling med sidoparavaner. Underbar klinga med härlig ryggrad!
            Om man skall klaga på något så går ringarna lätt sönder om man inte är varsam i hanteringen med spöna. Med undantag för detta är de helt suveräna enligt mitt tycke och ligger dessutom helt rätt i pris. Det skall vara lite karaktär och pondus i spöna när man fiskar gädda, något som många andra trollingspön saknar då de är på tok för mjuka.
            Okej! Tack för svaren.. Verkar som att BFT predator är ett bra spö, som inte kostar allt för mycket. 800kronor har jag för mig att jag hittade ett sånt spö på internet för.

Vad för rulle rekomenderar ni till en sånt spö då?

Kommentera

Ursprungligen postat av MrGädda
              Till hård gäddtrolling kör jag med Regal Extra Power 8,6 fot 30lb och Daiwa SG47LCA till paravnspöna och Daiwa SG27LCA till sidospöna.
              Okej! Tack för svaret! Regal spöt var verkligen billigt i alla fall, dubbelt så billigt som BFT predator. Men det jag blir förvånad över är att alla trollingspön som ni rekomenderar är så billiga. Har endast trollat med ett handhållet haspelspö innan, men vill ju som sagt köpa ett riktigt trollingspö nu.

Jag är sugen på BFT predator iaf. Vilken rulle rekomenderar ni till det?

Kommentera

Daiwa SG47LCA eller SG27LCA. Laddad med 0,45 nylon på paravanspöna och 0,28 flät på sidospöna.
                Aha, orkade aldrig kolla Daiwa prylarna för jag trodde det var spön det oxå ^^ Men dom rullarna verkar fina!

http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=118146 den är inget att ha eller? var ju fin rea på den rullen för tillfället i alla fall!

Kommentera

Amba rocket är bra rullar men de är inga renodlade trollingrullar. mer för spinnfiske. Daiwarullarna har räkneverk och väldigt bra och tydlig knarr till renodlat trollingfiske. Det går även bra att använda dem till havsfiske.
                  okej, det är ju perfekt, för jag fiskar även på havet ibland oxå.. Ska ner till helsingborg nu på fredag om det blir väder!

Men blir nog en utav Daiwarullarna frammåt sommaren när båten är klar. Fast jag skulle gärna vilja hålla i spöt och rullen och känna lite hur det känns.. Synd att man inte kan göra något sånt när man beställer över nätet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                  19 svar
                  892 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman