Funderar på att köpa dipsy spön så man kan ge sig ut på östersjön så småningom utan att känna sig halvklädd. Vilken klass skall man leta efter. Ser helst att ni hittar något lämpligt i Ron Thompsons Hard Core II serie då jag gärna vill att alla spöna ser ungefär likadana ut. Ögat skall ju ha sitt också. Har absolut ingen erfarenhet överhuvud taget av dipsys än. Så kom gärna med råd och tips. MVH Anders
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dipsy spön
Collapse
X
-
Om du inte har djupriggar så är det steg ett gärna kombinerat med planer boards om du siktar på ytligt fiske, dipsyn är att betrakta som ett komplement till framför allt riggar och då kan jag rekommendera Daiwa Heartland serien men det finns andra också, tillägg använder du de stora se till att spöhållarna är gjorda av METALL mvh och lycka till
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Har mast och pulkor. Och elriggar. Ser som sagt helst att det är från Hard core II serien. Vilken storlek på dipsy skall man satsa på förresten. Som det är nu tänkte jag köra dom spöna i Normark de lux men om det inte lämpar sig är det ju inte värre än att det går att skruva dit metall istället. Inget är omöjligt för en hemmafixare.Senast ändrad av Fiskarn0383; 2009-02-28, 18:57. Anledning: fingerisättningen med öl i kroppen kärvar
Kommentera
-
Ska inte kategoriskt påstå att inte plasthållare duger men själv använder jag inget annat än metall iaf, de stora dipsyna drar mycket hårt och jag vill inte ha några problem det ska bara funka alltid.
Tycker endast de stora är värda att köra från båten direkt, de mindre ger ingen spridningt i sidled att tala om däremot är de användbara på pulkor körda i rakt fram läge eller kanske vinklade längst ut närmast pulkan mvh och lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
En liten grej använder du metall hållare i horisontellt eller nästan läge och tycker det känns lite osäkert kolla var spöet ligger emot högst upp inne i rörhållaren (om det är en sådan alltså) när Dipsyn är ute sätt en liten bit halkskyddstejp där förhindrar glidning på svarta neopren handtag iafSenast ändrad av TAMTAM; 2009-03-01, 09:02.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag kör med Armegeddon 9 fot inline Dipsyspö, funkar rätt bra, flätlina är ett måste till dipsy med så det går att lösa ut dom. Jag kör bara med storleken som är typ 10 cm i diameter, dipsy kan vara helt suveränt vissa dagar och med en livlig Raptor bakom så är det klart för lax.
Jag kör antigen med en snedställd spöhållare från taket eller i spöhållaren på djupriggsbommenSenast ändrad av joj; 2009-03-05, 14:24.
Kommentera
-
När jag författade tråden hade jag för mig att det fanns en 4-5 spön i Hard core II serien men insåg nu när jag kollade i Bibeln (Olssons katalogen) att det bara fanns två. Så nu Måste jag omformulera lite. Är det något speciellt man skall tänka på när man väljer dipsy spön. Har flätlina på två sg47 or så det är fixat.Ursprungligen postat av joj Visa inläggJag kör med Armegeddon 9 fot inline Dipsyspö, funkar rätt bra, flätlina är ett måste till dipsy med så det går att lösa ut dom. Jag kör bara med storleken som är typ 10 cm i diameter, dipsy kan vara helt suveränt vissa dagar och med en livlig Raptor bakom så är det klart för lax.
Jag kör antigen med en snedställd spöhållare från taket eller i spöhållaren på djupriggsbommen
Blir nog samma för mig. Antingen bak vid djupriggarna eller om jag lyckas byta båt på taket.
Kommentera
-
Blev bios dipsy diver för mig också. Handlarn hade 4 äldre spön ståendes på lagret så jag köpte 2 billigt. 4-5 år gamla men nya.Tror dom hette TB9DD eller nåt sånt. Så nu är man rustad. Nu skall man bara terrorisera(pruta hos) alla handlare i kista 28/3 så kanske man är ännu mer rustad när man kommer hem.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
749 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg