Äldre Cannon Easi(y) troll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äldre Cannon Easi(y) troll

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äldre Cannon Easi(y) troll

Hallå

Cannons easitroll med några år på nacken ( ca 10 kanske) , är det samma grejer som idag, ? eller är det ngt som förändrats, förbättrats/försämrats på dagens modell?

Fästen , swirvelfästen är väl samma , då som nu, antar jag?

Tacksam för svar!

Perx
    Http://pekkman.blogspot.com

Har ingen riktig koll på Easy modellen men går du bara tillbaka 10år tror jag inte det är någon skillnad alls definitivt inte på fästen troligen inte något annat heller. lycka till
    PS möjligen kan det förekomma bommar av metall respektive glasfiber i så fall
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

ok, hade för mig att det fanns en tidigare modell som ev. var lite klenare, klarade ej samma lod som dagens?
      får se om ngn annan är expert på området.

tack

perx

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Har ingen riktig koll på Easy modellen men går du bara tillbaka 10år tror jag inte det är någon skillnad alls definitivt inte på fästen troligen inte något annat heller. lycka till
      PS möjligen kan det förekomma bommar av metall respektive glasfiber i så fall
      Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
        ok, hade för mig att det fanns en tidigare modell som ev. var lite klenare, klarade ej samma lod som dagens?
        får se om ngn annan är expert på området.

tack

perx
        Tror det finns en som heter Sport troll nåt liknande Easy har räkneverket längst ut på bommen i brytblocket budgetgrej men tror inte det är någon större skillnad där heller.
        Kan nog vara så att skillnaden du pratar om ligger just i bommarna men vet ej säkert
        Om du specificerar mer exakt vad du undrar över tror jag nog du kan få ett bättre svar lycka till

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
          Fanns det inte en budgetmodell av Easytroll förut som var vit? Berras annonserade ut den modellen mycket i början på 90-talet.Jag har för mig att den modellen inte tålde saltvatten.
          Vit eller svart samma grej bara färgen skiljer, varför de kanske sålde ut dem var på grund av att Cannon skulle vara svart fram till nyligen då de börjat bli vita igen!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Tror det finns en som heter Sport troll nåt liknande Easy har räkneverket längst ut på bommen i brytblocket budgetgrej men tror inte det är någon större skillnad där heller.
            Kan nog vara så att skillnaden du pratar om ligger just i bommarna men vet ej säkert
            Om du specificerar mer exakt vad du undrar över tror jag nog du kan få ett bättre svar lycka till
            Nix! Easy troll har räkneverket vid veven, däremot så har Sport troll den i brytblocket.
            Sport Troll har dessutom ännu kortare bom än vad Easy Trollen har,,,

Har ett par Easy Troll liggande som är någonstans mellan 15-20 år gamla och fungerar fortfarande klanderfritt, har dessutom hängt 5,5 och 6 kilos lod i dom hela tiden så kvalitén bör väl vara hyffsad.
            Team Fanny Farm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            5 svar
            428 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund