Har du råd, köp elriggar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken djuprigg man? el?
Collapse
X
-
Tack alla kommentarer! Keep em coming...
Hej och tack för många bra kommentarer.
Att få upp spön på taklisten är under "utredning". Det skall ske men jag håller på att klura på hur jag ska göra det utan att förstöra solytan (båten används till bad också :-)
Om man skulle börja med bara en st rigg, el eller manuell, vilken rekommenderar ni då? Den ska vara lätt att ta av och på och lämna en fästplatta med låg profil samt antar jag klara tillräckligt tunga lod för hyfsat djupt fiske.
Varma hälsningar!
Kommentera
-
Jodå den känner jag till, du kan alltid tipsa trådskaparen om den, var han hittar den i Sverige exv.Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inläggHar du aldrig sett Offshore Tackles stacker stripper?
Har funnits så länge jag kommer ihåg.
http://www.offshoretackle.com/OR6.html
Dessutom måste du veva hem stackerspöet innan om du inte vill ha ett nylonrep med två skedar längst nerSenast ändrad av TAMTAM; 2009-05-19, 05:01.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Det är som med allt annat, ju bättre desto dyrare. Ska du bara ha en rekommenderas DigiTroll IV. Den kan du få att sköta sig själv, pendla på flera djup, följa botten och framför allt autohissa.Ursprungligen postat av Huvudskär Visa inläggHej och tack för många bra kommentarer.
Att få upp spön på taklisten är under "utredning". Det skall ske men jag håller på att klura på hur jag ska göra det utan att förstöra solytan (båten används till bad också :-)
Om man skulle börja med bara en st rigg, el eller manuell, vilken rekommenderar ni då? Den ska vara lätt att ta av och på och lämna en fästplatta med låg profil samt antar jag klara tillräckligt tunga lod för hyfsat djupt fiske.
Varma hälsningar!
Alla de där riggarna tar ungefär lika mycket plats i båten. (På relingen eller annan fästanordning på kanten)
Det är främst utanför de har olika långa bommar osv.
Kommentera
-
Jag har en på Blocket en Cannon Digi-Troll IV till saluUrsprungligen postat av Huvudskär Visa inläggHej och tack för många bra kommentarer.
Varma hälsningar!
Den är mycket snabb och kraftig MEN har mjukstopp och start kolla upp vad dessa går för finns manual på nätet utan tvekan den vassaste elriggen iaf.
Den kan man köra "cycling" på dvs du kan ställa in att riggen ska lyfta/sänka dina grejor ett valfritt antal fot med jämna mellanrum helt automatiskt.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Kolla på spöhållarna från Lorents marin produkter http://www.teammarkstrom.se/LORENTS-MARIN.phpUrsprungligen postat av Huvudskär Visa inläggHej och tack för många bra kommentarer.
.
Varma hälsningar!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse

Kommentera