Nybörjartips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjartips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjartips

Hej alla glada,

jag och min bror har nyligen köpt en båt tillsammans som vi nu håller på att trollingutrusta.

Följande saker har beställts/inhandlats:

Garmin 525s
    2 x Cannon Uni-Troll
    10 x Okuma Magda Pro 30DX
    10 x Ron Thompson SeaBoss (8,6' tror jag)
    10 x spöhållare (rostfritt)

Kolla på bilden...skulle man kunna montera rullar och block på staget som går över båten isf att sätta en mast längst fram? Duger rullen dom säljer för 235:-? Finns de broms på den?

Har kikat på denna linan hos Olssons Fiske, http://www.olssonsfiske.se/ShowProduct.aspx?prodid=2251, skulle de vara ngt?

Behöver tips på en billig bra/stor håv.

Vad mer behöver vi för grejer? Lite brådis för om 1½ vecka är det Lapplandsmästerskapen här i Arjeplog. Måste ju vara kittad och redo då!

Billig sport de här...

Tacksam för lite nybörjartips!

MVH/
    Marcus

Tjena Marcus...

Montera rullarna på stagen, men sätt en mast längre fram. Mindre trassel med masten långt fram. Har du rullarna bak behöver du aldrig gå fram. Möjligen i hamnen (skeppsviken) för att höja eller sänka masten.

Angående linan så är den helt ok...

Kolla BIOS, dom har en stor rejäl håv till hyfsat pris....Jag tror att GK har en...

Det kostar att ligga på topp - en del röker, springer på krogen var och varannan helg, där går en hel trollingutrustning upp i rök och möjligen en bakfylla...Var enda spänn du plöjer ner i ett så här vettigt intresse är väl investerade stålar..

Vi ses på sjön, lycka till på Lapplands

Uffe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
    5 svar
    427 visningar
    0 gillar