Watersnack AP??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Watersnack AP???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Watersnack AP???

Hörde att en Watersnake elmotor, frontmonterad saltvattensmodell med Autopilot skulle släppas i Sverige nu under sommaren... Någon som vet mer, pris etc? Syftar nu inte på den vanliga med fjärr, utan med AP också.

Hoppas min rubrik... Skapar intresse också!
    Senast ändrad av Muskytracker; 2009-08-11, 21:17.

klart den skapar intresse, denna tråd följer jag gärna!
    Brottar fett...

Kommentera

Hörde att prissättningen skulle vara mycket intressant också, runt 8 000 SEK? Hörde detta av en lokal handlare i maj.

MVH

Kommentera

Jag har haft min Watersnake SWRT54 (Saltvattenmodell med fotkontroll och fjärrkontroll som fästs på handleden) i 4 veckor nu och är grymt nöjd.
        Hörde också om att AP var på gång innan jag köpte min, men Wiggler(generalagenten) har inte någon information om när den skulle komma !

Men hur fungerar autopilot egentligen?
        Är det bara bra vid trolling eller är det en stor hjälp vid driftfiske längs en vass t.ex. ?
        Kan man verkligen ta sikte på något 500 meter bort och så hålls båten på den kursen oavsett sid-/kastvindar o.s.v. ?
        När jag driftar så ställer jag elmotorn så att den går hyffsat rakt, sedan kan jag styra mha en fot på ratten till stora motorn på samma sätt som om vinden blåste längs med driften.
        På det sättet kan jag drifta även vid vindstilla eller om det blåser från fel håll

Största fördelen för mig är ändå att stora motorn sparas iom att den inte måste startas varje gång vinden puttat in båten i vassen.....
        Vid relativt stationärt fiske, t.ex. i en lekvik på våren. kommer jag spara säkert 80-90% av starterna !

Kommentera

Det verkar intressant, då har dom väl i princip samma utbud som Minn Kota. Frågan är bara hur Watersnake håller sig i kvaliteten jämfört med Minn Kota...

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
            Jag har haft min Watersnake SWRT54 (Saltvattenmodell med fotkontroll och fjärrkontroll som fästs på handleden) i 4 veckor nu och är grymt nöjd.
            Hörde också om att AP var på gång innan jag köpte min, men Wiggler(generalagenten) har inte någon information om när den skulle komma !

Men hur fungerar autopilot egentligen?
            Är det bara bra vid trolling eller är det en stor hjälp vid driftfiske längs en vass t.ex. ?
            Kan man verkligen ta sikte på något 500 meter bort och så hålls båten på den kursen oavsett sid-/kastvindar o.s.v. ?
            När jag driftar så ställer jag elmotorn så att den går hyffsat rakt, sedan kan jag styra mha en fot på ratten till stora motorn på samma sätt som om vinden blåste längs med driften.
            På det sättet kan jag drifta även vid vindstilla eller om det blåser från fel håll

Största fördelen för mig är ändå att stora motorn sparas iom att den inte måste startas varje gång vinden puttat in båten i vassen.....
            Vid relativt stationärt fiske, t.ex. i en lekvik på våren. kommer jag spara säkert 80-90% av starterna !
            poängen med en autopilot som jag fattat det är att du synkar den med plottern och där igenom lägger ut x antal waypoints och på det viset kan slicka en intressant kant eller vik...

Kommentera

Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
              poängen med en autopilot som jag fattat det är att du synkar den med plottern och där igenom lägger ut x antal waypoints och på det viset kan slicka en intressant kant eller vik...

De går tyvärr inte att synka med en plotter. När du trycker på autopiloten så tar motorn en kompassriktning och navigerar efter den.

Om nu inte jag missförstått någonting..?

Mvh
              Sebban

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebadill Visa inlägg
                De går tyvärr inte att synka med en plotter. När du trycker på autopiloten så tar motorn en kompassriktning och navigerar efter den.

Om nu inte jag missförstått någonting..?

Mvh
                Sebban
                jänkarna gör i alla fall så med minikotas frontmonterade, finns att läsa i senaste muskiehunter.

Kommentera

Yes min förra Riptide gjorde så... Fungerade fantastiskt bra!

Kommentera

hur blir det, kommer det fram nån mer ino om dessa med AP?? Pris tex, å även vart köpa?? Har pengar som bränner i fickan...
                    Brottar fett...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    915 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman