Cannon MAG20 utan Humminbird? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cannon MAG20 utan Humminbird?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cannon MAG20 utan Humminbird?

Hej
    Denna fråga riktar sig till dem som använder Cannons elriggar MAG20 DT/HS
    Kör ni med Humminbird-lod eller kan man vara utan själva lodet och bara använda riggarna som dem är, typ som Scottys elriggar: 1116 propack?

Om ja, hur sköter man nedsänkning och upptagning av lod etc..
    Kan någon förklara detta så jag får en bild över hur dem fungerar (har Scottys-1116 nu).
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Att köpa Mag 20 DT UTAN Cannonlink och Humminbird är som pannkaka utan sylt, visst är det ätbart iofs men ett bättre val är Mag 10 HS du får nämligen exakt samma resultat, det som skiljer är just nämligen Cannonlink och Hummingbird.
    Tusan Flodis sålde precis nyligen en Digi-troll IV i utmärkt skick till bra pris den klarar sej själv UTAN Cannonlink och Humminbird
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Haha skulle tro digins "cycling" skulle vara rena mordet i sejstimmen fy fan vad roligt riktigt avundsjuk blir man här! mvh

Kommentera

Grejen är den att en kamrat har en MAG-20 och säljer den till mig billigt. Har ingen lust att börja köra med Humminbird bara för den cannonlinken. Det betyder att om jag kan hitta en till MAG-20 (beg om inte annat). så kan jag i.o.f. sälja bägge senare till någon Humminbird-frälst trollare och sen köpa något annat. Kul att testa andra grejer än bara Scotty´s elriggar.

Ja-a du, "cycling" i ett stim av sej eller bleka, då fick du jobba häcken av dig jag lovar, hehehe
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Att köpa Mag 20 DT UTAN Cannonlink och Humminbird är som pannkaka utan sylt, visst är det ätbart.
          Knappast ätbart, bästa pannkakan har smält ost och majo.

:-)

Flottigt gött.
          Vaddå riggar till pannkakan?
          Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
          http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
            Grejen är den att en kamrat har en MAG-20 och säljer den till mig billigt. Har ingen lust att börja köra med Humminbird bara för den cannonlinken. Det betyder att om jag kan hitta en till MAG-20 (beg om inte annat). så kan jag i.o.f. sälja bägge senare till någon Humminbird-frälst trollare och sen köpa något annat. Kul att testa andra grejer än bara Scotty´s elriggar.

Ja-a du, "cycling" i ett stim av sej eller bleka, då fick du jobba häcken av dig jag lovar, hehehe
            Flodström innan du köper Mag20 kolla upp den noga det finns nämligen TVÅ versioner av den, en äldre som heter Mag 20 endast, denna har en hoppande marlin på motorhusets etikett, en utmärkt rigg identisk med den nya Mag 10 HS, den har inga anslutningar för Cannonlink alls går inte att använda med detta.
            Cannon Mag 20 DT däremot är den versionen som funkar med Cannonlink då den har kopplingar för detta dock bör du kolla att den fungerar med den senaste versionen av Cannonlink, det kanske alla DT gör vet ej men systemet har funnits länge dock med olika ekolod och andra grejor inblandade, en djungel dock kan du alltid använda dem manuellt precis som dina Scotty.
            Har haft (och sålt) ett par Mag 20 ej DT riktigt bra utmärkta kraftiga och snabba riggar rekommenderas om priset är rätt. lycka till

Kommentera

Riggen heter 20 DT/HS E enl. han som säljer den. Kan det vara en ledtråd?
              Såg att en 20 DT/HS går för ca $ 780 som billigast. Två riggar av den här typen skulle jag kunna få för mellan 9 och 10.000 NOK Ett par Scotty 1117 t.ex får jag för ca 9-10.000 NOK så det är hugget som stucket...........
              Men alltid kul att prova nått nytt. Killen som säljer har ju oxå ett Humminbird (nytt) till salu, kanske.................. hmmmm, det där du nämnde: cycling låter lockande -hehehe
              Vi använde oxå MAG 20 DT/HS under TMB i våras. Cycling fungerade utmärkt.
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Ja det är en ledtråd denna funkar nog under Cannonlink speciellt DT/HS säger detta.
                Har du för avsikt att skaffa Cannonlink (och hela programmet runtomkring) är den av intresse men inte annars helt stendöd,( mycket svårsåld till vettigt pris!!!!) En nyare Mag 10 HS (är identisk utan kopplingarna till Cannonlink) gör precis samma jobb
                Vill du ha en fristående rigg med dessa finesser blir det Digi-troll IV dessa är inte omöjliga att hitta till rimligt pris nu på hösten frågan är bara om man behöver finesserna i slutänden men det är en bra rigg utan tvekan styrs helt av reläer med touch kontroller eller automatiskt bara välja.
                Senast ändrad av TAMTAM; 2009-08-31, 19:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Vill du ha en fristående rigg med dessa finesser blir det Digi-troll IV dessa är inte omöjliga att hitta till rimligt pris nu på hösten frågan är bara om man behöver finesserna i slutänden men det är en bra rigg utan tvekan styrs helt av reläer med touch kontroller eller automatiskt bara välja.
                  Kollade den riggen, kostade mycket mer, ca 300 USD mer. Ett par för 2.300 USD så vette fasen. Ett par beg då kanske men vill hälls ha nytt. Får kanske hålla mig till Scottys 1117 då.
                  Men Digi-troll IV verkade helt ok så vi får se vad det blir på nya båten i vinter
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Skulle köpdillet ramla på skicka PM har några tips på beggat, brukar funka bra men efter du bytt båt är nog knogarna nere på kistbotten! brukar vara så mvh och lycka till

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    908 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman