Trolling favorit ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling favorit !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling favorit !

Jag och en kompis har planerat att trolla mycket gädda nu till den kallare delen av året och jag skulle vilja veta era egna favotrit wobblers för trolling och gärna om ni har någon jerk som är bra är liknande.. Säg gärna erat egna trolling pers oxå , vilket drag den största trolling gäddan är tagen på då.

Mitt egna pers är 6,3 kg westins jätte, har fått på en på 5kg på slider vid trolling oxå

rapala magnum tycker jag är bra har fått ganska många gäddor men tyvär inte så jättestora största e la kring 5 kg har även fått gös på den

Kommentera

Bomber 16A. 7.5 kg

Kommentera

Westins Jätte 23 cm är väldigt bra. Har 4 st gäddor på mellan 8 - 9,6 kg på den. Även Tomic 7" är bra. Pappa har flera på mellan 8 - 10,2 kg på den.
        ----------------------------------------
        Besök gärna min blogg!! www.teamfoogde.blogspot.com
        ----------------------------------------
        Sävenfors vattenbruksskola. www.savenfors.nu

Kommentera

Westins jerkwobbler är en höjdare på djupriggen. Får en väldigt lugn och fin gång vid trolling. Passar nog bra för lite lägre vattentemperaturer. Våra största gäddor har vi annars fått på mindre wobbler typ Bomber 15. Men de har alla varit bonusfångster vid fiske riktat efter andra arter. Kör sällan ren gäddtrolling.
          Mvh Micke

Kommentera

conrad (bomber kopia) 9 kg

Kommentera

Höll på att glömma vikterna! Mitt PB är bara 8,5 kg eller nåt sånt. Brorsan som jag oftast fiskar med har 13,2 på topp. Om jag inte minns helt fel tog den på en Rapala Magnum Yellow Tiger med plastsked. Alltså den flytande, runt 15 cm lång. Men det var vid gösfiske. Nåt som gäddorna även gärna tar på vid vänerturer och liknande är skeddrag, typ flutterspoons. Annars är ju trolling med löja eller nors alltid ett säkert kort.
              Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
              19 svar
              907 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman