Jag har redan 12 st gold tiger och dom kommer att hålla länge. Jag försökte att hitta nån i Sverige som sålde som senapsgula ugly stick då jag handlade.
Kommer troligen att bli 10st Gold tiger 8 fotare rakt av och på det så blir det 7000i Syncro på riggarna samt Daiwa SG47LCA på pulkorna
Hej Douglas; Om du köper 10 st 8-fots Shakespeare senapsgula, dubbelbyggda Ugly Stik Tiger eller svarta, trippelbyggda Ugly Stik Tiger Gold är i första hand en smaksak. Båda spötyperna är enormt omtyckta av trollingfiskare världen över, Daiwas räkneverksrullar SG47LC (mina) eller de nya SG47LCA likaså.
Ett tips till dig har jag kvar: Köp 2 st extra, exakt likadana Ugly Stik 8-fots trollingspön. Något trollingspö kan försvinna överbord om ena planerboardslinan sveper över akterspegeln och rycker något spö ur en spöhållare eller om en Megalax sliter spöt ur händerna på dig. Nästa år ser lindningarna kanske lite annorlunda ut och då kan det vara bra att vara efterklok i förväg och ha några likadana i reserv. Om du köper dina spön hos Sundbybergs Sportfiske (gamla Lundmarks Läder & Sport) får du gärna framföra en hälsning till Kristian Lager och Patrik Törnqvist från mig i Bålsta.
Go for the Big Ones!
Old Firehand www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Jag har redan 12 st gold tiger och dom kommer att hålla länge. Jag försökte att hitta nån i Sverige som sålde som senapsgula ugly stick då jag handlade.
God Fortsättning själv
Hej Lennart Pettersson;
Ja, sköter du dina 12 st Shakespeare Ugly Stik Tiger Gold kommer de att hålla i minst 25 år...och då sitter jag i en annan båt lite längre ner eller högre upp. Vem vet?
Vill du fånga något silverblankt och riktigt Stort i år kan det vara dags att testa några Purelure Big Horn i olika färger. De är framtagna med Stor Lax i åtanke...
Go for the Giant Salmons!
Hej Lennart Pettersson;
Ja, sköter du dina 12 st Shakespeare Ugly Stik Tiger Gold kommer de att hålla i minst 25 år...och då sitter jag i en annan båt lite längre ner eller högre upp. Vem vet?
Vill du fånga något silverblankt och riktigt Stort i år kan det vara dags att testa några Purelure Big Horn i olika färger. De är framtagna med Stor Lax i åtanke...
Go for the Giant Salmons!
Hur hög fart tål dom skedarna. Vet att dom tar mycket lax på Veto tiura skedar här uppe på Finska sidan och den kör dom upp till 4knop med funkar Big Horn upp till den farten också?
Hur hög fart tål dom skedarna. Vet att dom tar mycket lax på Veto tiura skedar här uppe på Finska sidan och den kör dom upp till 4knop med funkar Big Horn upp till den farten också?
Hej Lennart Pettersson; Första gången jag testade Purelure Big Horn trollingdrag var natten 7/6 - 8/6 1997, kl. 20.30 - 06.20 tillsammans med Anders Gunnarsson (fiskeredskapssäljare hos HDF-bolagen) och min dåvarande butikschef Stefan "Trumman" Trumstedt. Vi låg och trollade efter Lax väster om Öja vid Landsort. På Purelure Big Horn, färgerna H6, H9 och H12 fick vi 3 st Laxar mellan 9,5 kilo och 3,6 kilo samt tappade en långrusare.Se http://www.trumman.com/purelure/ironhorn.htm. Det blåste 3 - 4 m/sek. sydostlig vind. Ytvattentemperaturen vid Öja var +10,7 - +11,1 gr.C.
Fångstdjupen var 14 och 21 fot. Trollingfarten varierade mellan 2,3 och 2,8 knop. Samtidigt testade vi Big Horns farttålighet och kom fram till att skeden började wobbla vid 1,8 knop och snurra vid 6,5 knop.
Go for the Big Salmons!
Hej Lennart Pettersson;
Å nej.... så ska man inte tänka.
Tänk dig att du är 100år och sitter posserandes man en 23kg gädda istället.
Vore faktiskt kul att träffa dig före du känner att det är nog på sjön.
Vad vore fisket utan profiler?
Fantastiskt O.F. Hur kan du komma ihåg allt det där? Jag kommer inte ihåg hälften av det jag varit med om....hmmmm kanske åldern som gör det med mig
Hej Ramon och God Fortsättning på det nya Laxåret...ett Östersjölaxår som kommer att gå till historien som ett av de bästa!
Nej, jag kommer inte ihåg en tusendel av mina fiskar jag fångat sedan 1946. Däremot har jag fört mycket noggrann fiskejournal (fiskedagbok) över mina samtliga fisketurer med mina och kompisarnas fångade fiskar sedan 16 juni 1962. Innan dess var det bara sporadiska anteckningar i små fickalmanackor jag hade som hjälp till stöd för minnet.
I mina egna fiskejournaler som är handskrivna i Esseltes Nr 068A, 69A och Nr 138A linjerade spiralblock finns det kolumner för Datum, Tid, Fiskeplats, Bete, Antal, Fiskart, Högsta vikt, Lägsta vikt, Barometerstånd, Månstånd, Vindriktning, Vattenstånd, Vattentemperatur, Fångstdjup, Trollingfart och en stor kolumn för Diverse anteckningar. Varje sida är uppdelad i fyra fångstdagar. Till minneshjälp vid mina fisketurer har jag förutom penna och anteckningsblock en liten SONY V.O.R. Voice Operated Recording fickbandspelare med 60-minutersband samt även egen kamera sedan 1965. Närminnet blir bara sämre för varje år man åldras...både på gott och ont.
Go for the Big Ones!
Hej Ramon och God Fortsättning på det nya Laxåret...ett Östersjölaxår som kommer att gå till historien som ett av de bästa!
Nej, jag kommer inte ihåg en tusendel av mina fiskar jag fångat sedan 1946. Däremot har jag fört mycket noggrann fiskejournal (fiskedagbok) över mina samtliga fisketurer med mina och kompisarnas fångade fiskar sedan 16 juni 1962
Tack, och God Fortsättning själv Leif! Ja du har säkert rätt i det då drivgarnsstoppet i Januari 2008 verkligen kommer att få effekt nu (många fler större laxar än någonsin, hehe) Därför bytte jag till en riktig båt för detta fisket (Beason). Men tror att under 2011 kommer stoppet att ha fått den fulla och hela effekten av det.
Jag har oxå fört fångstjournal sedan slutet på 70-talet, men bara för lax, tyvärr måste jag numera erkänna......
Kommentera