Fäste linrullar på targa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fäste linrullar på targa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fäste linrullar på targa?

Hej,

Har BIOS-mast fäst i fören på min Ryds 610. Som redan beskrivits i flera trådar så är jag trött på att med livet som insats krypa/studsa fram i fören för att släppa ut och framförallt ta in pulkorna... Söker därför ett par bra fästen för att kunna fästa linhjulen på targan. Har sett det på många båtar, men de jag pratat med har fixat själva. Nu har jag tyvärr inte möjlighet att fixa denna typ av saker själv...

Så mottar gärna tips om någon har sett något sådant till salu på marknaden?

Tack på förhand,
    /Andreas

Det är klart smidigt och säkerhetshöjande att ändra så du når det från aktern, och såna fästen finns i både plastmaterial och metall vad jag förstått inom rör butiker men kolla även med butiker som säljer slang och hydralprylar där finns många olika fästen som passar bra på båtar även om de inte är gjorda just för det.

Sedan måste du få till axeln så den kan fästas i klämfästet, mina sitter med en platta i syrafast rostfritt som det borrats ett hål i mitten i rätt diameter för targarören och sedan delat den i två halvor sedan har det borrats och gängats i ändarna så att halvorna kan skruvas fast på röret och så är axeln fastsvetsad på ena halvan.

Knepigt att beskriva i text men jag tror du hänger med, har tyvärr inga bilder på detta.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
    8 svar
    710 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg dhaglund  
    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
    8 svar
    471 visningar
    0 gillar