Hds-7 problem med kartan. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hds-7 problem med kartan.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hds-7 problem med kartan.

Köpte mig en hds-7 från england, å mitt problem är att jag
    inte hittar menyn där jag kan välja att använda Navionics Gold Small: Sweden West som jag harr satt in i kortläsaren.
    Har letat som en galning men allt jag får är en baskarta.

Hoppas på svar

Mvh

Vill minnas att 7.an har endast 1 kortplats så du kan inte ha satt kortet på fel ställe, så du bör hitta det under karta i huvudmenyn där du kan välja källa och då väljer du kortet du har satt i som det ställe den ska hämta kartan ifrån annars blir det bara baskartan.

Men har du "sjökortet" sitter monterat när du startar enheten bör den känna av det och fråga om den ska använda det kortet, men leta mera i karta och inställningar så bör du finna rätt.

Kommentera

Det finns en inställning där man väljer mellan Lowrance eller Navionics, står det inte rätt där använder den inte kortet..
      "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Kommentera

Tackar för svaren och har provat det mesta för att få igång det.
        Har Navionics inställd i den menyn men har även provat att ändra till lowrance för att se om det hjälpte när jag sedan valde tillbaka.
        Har provat att ta ur kortet och starta om flera gånger, det har tyvärr inte hjälpt hittar ingen meny där man kan välja mellan någon annat än lowrance och navionics så funderar på om det är något mindre fel på någon av de 2.

Mvh Daniel

Kommentera

Det visade sig att SD-kortet inte var helt ok, så nu har jag bytt till ett som fungerar och jag är glad

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Danielelk Visa inlägg
            Det visade sig att SD-kortet inte var helt ok, så nu har jag bytt till ett som fungerar och jag är glad

Mvh
            Aha men det var ju en lättlöst sak och det är ju bra, så nu är det bara ut och jaga fisk med nya manicken

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            5 svar
            427 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01