Riggar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riggar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Riggar?

Hej!
    Det är så att jag tänkte trolligutrusta min HT båt och funderar på avd jag ska ha för riggar. Tänkt att jag ska börja med HÖ trolling i Öresund i vinter. Så vad rekomenderar ni för riggar. Ej dyra elriggar sjukskriven med begränsad budget .
    Andra tips motages gärna! Har tänkt mig att testa köra med sill. Är det någon som vill följa med ut och vissa så hade det varit trevligt med. Har kört en del innan men om någon har erfarenhet från sundet så kan det ju va trevligt med tips och taktik.

Tips på trailer till 600kg 520cm båt +120kg motor sökes med.
    Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-09-01, 07:46. Anledning: Dåligt med svar

Riggar! Plotter ! Trailler

Ingen!

Verkligen ingen som har tips! Funderar på Cannon UnI alt sport troll. Bör klara bra med vikt pga strömt sund. Finns det andra bättre eller billigare?

Samma med trailler jag kommer inte undan med den största EU va? VAd finns annars ska ju va hlet ok men gärna inte göra hål i plånboken. Behöver en plotter med vad rekomenderas där med samma kreterier skit bra och grattis Fundera på ett eagel som ser oki ut och finns för runt 4000

Kommentera

hej.tänker du börja utrusta båten så köp absolut ingen mindre rigg än unitroll llr scotty long llr strongarm.sport troll-easy troll är riggar gjorda för insjöar.det lönar sig aldrig att köpa smått .då är det bättre å spara lite till och köpa riktiga grejer.leta om inte annat efter beg riggar.tänk även på att riggarna bör klara minst 6-7kg lod om det är strömt.mvh stefan
      Senast ändrad av fajsen; 2010-09-01, 13:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
      19 svar
      908 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman