Blya Westinare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blya Westinare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blya Westinare

Hoppas på lite hjälp från mer erfarna trollare. Jag har kört en del med Westins jätte med OK resultat, OK eftersom jag fått mycket fisk men inte helt nöjd då jag fortfarande inte lyckats komma åt någon större. Hur många 2-4kgs måste man fånga innan man får till en större??
    På lodet visar det sig att det all fisk står på 8m eller djupare för tillfället. Detta oberoende av djupet. Det är väl någon sorts språngskikt eller så.
    Westinarna går väl ner till ca 3,5-4 meter då jag trollar dem. Jag skulle vilja dra dem strax ovanför fisken dvs på ca 7 meter. Hur stora päronblyn bör jag då hänga på framför?

Är det någon som har bra känsla för detta eller till och med har testat och verifierat resultatet.
    Tänker jag rätt då jag vill ha ner dem till strax ovanför stimmen med siklöja? Skall jag till och med ner och dra igenom stimmen. Lodet indikerar att det står stor fisk nere i och runt omkring stimmen.
    Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Har du testat Cisco kid? Ursäkta det svaret då du frågade om W-Jätte. Men många jag känner kör med dom för att få ned betena ordentligt. Westins är ju så stora så det krävs nog en hel del bly för att få ned dom.

Kommentera

Jag kör med Cisco kid när de blir djupare . redigt bra wobbler . Har testat å blya Westinare men har aldrig fått till de redigt. SÅ testa köra Cisco Kid
      Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
      5 svar
      429 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg dhaglund  
      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01