Importerade rullproblem - Daiwa Accudepth - - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importerade rullproblem - Daiwa Accudepth -

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Importerade rullproblem - Daiwa Accudepth -

Har beställt sex stycken Daiwa accudepth räkneverksrullar från cabelas. Visade sig att bara tre (!) av dem fungerade som de ska, resterande går inte att ställa bromsen hårt på. Skruvar jag bromsen i botten så går inte räkneverket när linan går ut (inte frikopplad då).

Är det någon som vet vad det är för fel?

Någon som reklamerat inköp från cabelas/USA?

Tacksam för hjälp!

mvh Johannes
    www.ichtys.se

Är det ingen som har haft samma problem med sina Accudepth?
    www.ichtys.se

Kommentera

Jag är en idiot. Har nylon under flätlinan och hade ingen tanke på att linan spinner. Har skruvat isär rullar samt kontaktat cabelas för reklamation, men så var problemet av en så trivial karaktär. Ibland tänker man inte mycket:-)

Tack så jättemycket Giganticsalmon för hjälpen! Rullarna fungerar perfekt och jag hoppas att jag inte fått någon att avstå från att köpa dessa rullar, eller från att beställa från cabelas!
      www.ichtys.se

Kommentera

Vad gick frakten på samt tull?

Kommentera

Innan vi kallar dig idiot vill vi veta vad du gav för Accudepthen som var en budgetvariant av SG:n innan. Men som helt plötsligt blivit en mindre lyckad lyxrulle enligt de senaste testerna.

Kommentera

Frakten är 25 % (cabelas) och tull mm. blev ett påslag på ytterligare ca 28 %. Priset i USA x 1,25 x 1,28 = Priset du får betala. Kostade ca 650 kr per rulle, vilket jag är ganska nöjd med eftersom de kostar betydligt mer i Sverige.
            www.ichtys.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            5 svar
            425 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund