Lodvikt vid trolling - big jon Gadabout - vättern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lodvikt vid trolling - big jon Gadabout - vättern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lodvikt vid trolling - big jon Gadabout - vättern

Hej!

Har precis inhandlat två djupriggar av enklare modell (Big Jon gadabout) Nu till min fundering, man behöver ju ett ganska tungt lod för att komma ner så djupt på vättern att man kan fiska till exempel röding. Vad är det för vikter som behövs för att komma ner och tror ni att mina riggar klarar av det?
    Senast ändrad av Discharged; 2011-05-20, 16:05.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Ingen som har någon idé?? - Hade tänkt åka ut imorron och det är ju svårt om man inte har nåt lod :-)

Kommentera

Använder själv 5 kilos,och rödingen står ofta djupt och vissa perioder riktigt djupt,min favo månad är augusti då rödingen inte står så djupt."ett tips"
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ut redan imorgon?
        Min telefon är redo att ta emot ett samtal ifall det är ledig plats i båten :P

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          Ut redan imorgon?
          Min telefon är redo att ta emot ett samtal ifall det är ledig plats i båten :P
          Nästa gång, både farsan och brorsan ville med imorron så det blir familjeutflykt :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged Visa inlägg
            Hej!

Har precis inhandlat två djupriggar av enklare modell (Big Jon gadabout) Nu till min fundering, man behöver ju ett ganska tungt lod för att komma ner så djupt på vättern att man kan fiska till exempel röding. Vad är det för vikter som behövs för att komma ner och tror ni att mina riggar klarar av det?
            Big Jon gadabout klarar 5 kilos lod. Själv kör jag med 4,2 kilos och det är inget problem att fiska röding på 30 meter eftersom man inte kör så fort vid rödingsfiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            5 svar
            425 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01