Vänstervevad rulle med räkneverk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vänstervevad rulle med räkneverk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vänstervevad rulle med räkneverk

Hej.

Är på jakt efter en vänstervevad rulle med räkneverk. Det ända jag hittat hittils är Okuma magda pro, finns det inga verkligen inga andra på marknaden? kan tänka mej att lägga runt 1000 - 1500:- per rulle. Importerar gärna själv.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

med http://www.piscari.se/DAM-Rakneverk-...k/Produkt_srk/

en räkneverksrulles räkneverk stämmer inte helt, när spolen är full kan det vara 2fot=1m, 2/3full 3fot=1m, 1/5full 6fot=1m.
    om man vill ha så exakt som möjligt så är det bästa att köpa ett löst räkneverk, även om det kan bli svårt att ha på vid drillning av fisk.

har själv letat vänstervevade rullar ganska mycket, men inte hittat något i utlandet heller.

Kommentera

DAM känns inte som något jag skulle lita på... Då tror jag Okuma är bättre... Men att verken Daiwa eller Shimano har något tycker jag är ganska dåligt.

jag använder löst räkneverk nu, och det är så jobbigt när man inte vet hur mycket lina man har kvar ute när man vevar in fisk.

Vänstervevad trollingrulle är ju lätt att få tag på, det finns ju ganska många ändå. Problemet är just när man vill ha inbyggt räkneverk.

Kommentera

Hallå.

Jag köpte vänstervevade Okuma rullar (MA-20DLX) från den här sidan i våras http://www.fishusa.com/Okuma-Magda-P...r-Reels_p.html är jättenöjd med både rullar och butik. Jag köpte 6st av den mindre storleken vilket jag tycker passar bättre för insjötrolling, de hade endast 4 på lager när jag beställde men med ett par mail kom vi fram till att de behöll hela ordern tills de åter var i lager för att endast behöva betala en hanteringsavgift i tullen. Väntetiden för att de skulle återkomma i lager skulle vara 2 veckor, men redan en dryg vecka senare hade jag rullarna i min hand! Totalsumman/rulle är liye svår att säga då jag även köpte en del andra grejor, men runt 350:- skulle jag säga med frakt, tull och moms.

Mvh

Mathias

Edit: Summan/rulle blir ju givetvis högre om man beställer färre än 6st då det är en del fasta avgifter som tullavgift och i viss mån frakt.
        Senast ändrad av Knodden; 2011-08-08, 15:53.
        sigpic

Kommentera

Det där är ju Okuma magda pro. Är marknaden verkligen så jäkla dålig?

Kommentera

Jag fiskar normalt med vänstervevat när jag kastar, ex spinn, haspel och fluga. Men kör med höger på trollingrullarna. Kändes lite märkligt först men nu känns det naturligt. Jag tror du vänjer dig. Man behöver ju inte ha samma känsla i spöt när man "bara" ska drilla som när man ska kasta, spinna och göra mothugg. Som sagt nu vet jag inte ens om jag skulle vilja ha vänstervevat om det fanns. Mitt råd är ändå att köpa bra högervevade rullar. Men smaken är som baken.
            /Steve

Kommentera

Problemet är att min vänstra bröstmuskel blivit avsliten vid styrketräning en gång i tiden och läkte inte ihop helt rätt så jag får lätt ont i den och den är mycket klenare. Så när jag får fisk behöver den inte ens väga över kilot för att jag ska känna av det. Kan bara tänka mej hur en 10 kilos lax skulle upplevas.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              802 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
              1 svar
              260 visningar
              0 gillar