Wiggler spöhållare?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiggler spöhållare?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att min "gick sönder" kan ha med att jag är så fasansfullt stark att göra =)
    De har ju inte gått av.

Kommentera

hej.köp kvalitet från början! så slipper du bli besviken llr ledsen när fästet är tomt..tycker att när det följer med en säkerhetslina så säger det mer än tusen ord. mvh

Kommentera

Jag har använt mig av dom på ett flertal båtar! Så länge du inte spänner upp spöt till en djuprigg eller ställer slirbromsen för hårt så duger dom gott.
        För mig har det "bara" gått sönder en och det var när jag stackade på en djuprigg! Fick dock upp spöt som tur var! Efter det har jag lättat på slirbromsen och inte haft problem.. Inte tappat mer fisk heller......

Kommentera

Om man ska gå på säkra kort direkt utan att behöva säkra spöt med lina osv, vilka ska man kolla på då? Är både Scotty's och normarks modeller likvärdiga och klarar alla situationer då?

Ser att scotty's är lite dyrare, ordentligare konstruktion eller?
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Dom duger kanon till vanlig trolling, självklart ställer man bara ner bromsen som vid all trolling.

Enda jag tycker är både bra och dåligt är fästet. Man trycker ju in en vanlig sexkantsskruv och sen låsmutter på andra sidan, blir helt plant på hållaren utan fula utstickande skruvar.

MEN man får inte dra för hårt när man skruvar dit dom, då snurrar skallen och det kan till och med spricka ut till kanten, bara slänga.

Kommentera

Har använt dessa till djupriggsspö 5.5kg bly nertill 35m djup. Modigt? Ja, men de har funkat

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              702 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
              8 svar
              466 visningar
              0 gillar