Isläge Sthlm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläge Sthlm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

I min hemsjö så ligger isen nästintill överallt och där den gör det är det i varje fall 4-5 cm.

Kommentera

Ursprungligen postat av jockee Visa inlägg
      Var ute på nedre rudan i lördags, isen är dålig och det ligger mycket snö på. Men den håller.
      Intressant, ska till Nedre Rudan på torsdag/fredag å pimpla tänkte jag. Trodde isen var stabil där nu? Folk har tydligen pimplat där sen den 4:e december, enligt deras hemsida. Hur tjock är den ungefär?

I Malmsjön, Södertälje var det bra is på ca 8-10cm i söndags, men nu när det snöat en del så vet jag inte om det blivit bättre eller sämre is...
      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Sv: Isläge Sthlm?

Det var då kärnisen la sig, under de kalla nätterna utan snö. Kanske 4-5 centimeter. Sen kom snön... Tror inte det byggt på mycket mer än så.

Kommentera

Stockholm.
          Liten sjö: 4-5 cm kärnis + 1-3 dm snö på isen.
          En skyddad vik i skärgården: 4-8 cm mjuk is + mindre än 1 dm snö på isen.

Kommentera

Tackar för alla svar! Ska ut i morn till tyresö och kolla isen, återkommer med rapport.
            Skulle va kul om folk kunde fortsätta fylla på med israpporter i sthlm här

Kommentera

Någon som har koll på Drevviken?

Kommentera

Var nere vid Drevan i söndags. Såg två skridskoåkare ute på isen.
                Den kan inte varit tjock då. Var förbi där även i torsdags och då var det nästan öppet vatten.
                Så jag avvaktar någon vecka till.

Kommentera

Sjö norr om nynäshamn. 8-13 cm, rätt fin is. Blir ett gäddpass på söndag!

Kommentera

Va ute på albysjön en kort vända idag efter jobbet. ca 4-5 cm kärn is, sen 2 cm slask och efter det ytterligare ca 6-7 cm porösare is + 1 dm snö. Gick aldrig igenom ens översta lagret, men man ska nog vara jäkligt försiktig nu med tanke på all slask och snö som ligger på isen.

Ingen fisk idag men ska nog göra ett seriösare försök imorn

Kommentera

Någon som har koll på om det är isfritt i Gälnan, Blidösund och norra delarna av Furusundsleden?
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      248 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      363 visningar
                      0 gillar