Isläge Sthlm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläge Sthlm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläge Sthlm?

Nån som har vågat sig ut på sjöarna runt stockholm än? Börjar rycka lite i armen nu

Sjöarna runt omkring Nynäshamn där jag bor ligger knappt någon is ännu så blir svårt här borta i af

Kommentera

Tyvärr ligger det så mycket snö på den isen som finns så de går ju inte fort direkt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Johall Visa inlägg
        Sjöarna runt omkring Nynäshamn där jag bor ligger knappt någon is ännu så blir svårt här borta i af
        Mycket öppet här med, håller tummarna för att de slår om och blir lite varmare till julledigheten, bara o slänga i båten o köra!=)

Kommentera

Sjöarna häromkring har frusit igen

Kommentera

Ja isen la sig rätt fort i år, tyvärr kom det ju en halvmeter snö typ dagen efter. Men jag tänkte att det har ju ändå varit minusgrader konstant, så snart är det nog bra is. Får se om jag hinner ut i veckan och provborra lite.

Kommentera

tänk på att ta med torra kläder och hjälpmedel för att ta dig upp om isen brakar. Spelar tyvärr inge större roll hur kalt det än är om det är mycke snö på isen. Snön isolerar en heldel. Större ytor är fortfarande öppna, men vikarna i sigtuna trakten har frusit till (senast jag kika var i söndags)
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

absolut! dubbarna följer alltid med oavsett. Nu tänkte jag mer på mindre insjöar, kusten och mälaren får nog vänta tills efter nyår.

Kommentera

Sv: Isläge Sthlm?

Var ute på nedre rudan i lördags, isen är dålig och det ligger mycket snö på. Men den håller.

Kommentera

var ute i helgen på två vikar i skärgården, isen är riktigt dålig vi tog beslutet att vända hem. isen är ok i kanterna där det inte ligger nån snö men så fort man kommer till snön blir det fort dåligt. Hackade loss en bit med billen och då såg man att det var ca 2cm kärnis i botten sen är det 6cm frusen snö och ovanpå det ligger det som tidigare sagts 3dm snö. Och nu kommer det mer snö...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    247 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    355 visningar
                    0 gillar