Tänndalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänndalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tänndalen

    Hej

    Skall vara i Tänndalen en vecka över jul nyår tänkte försöka fiska lite.

    Någon som har bra tips om sjöar/tjärn som är ganska enkla att ta sig till utan behov av skoter,skidor snöskor

    Har bil så kan ta mig runt

    Tack

  • #2
    hej, vet inte hur myckte snö det är där upp nu? annars brukar det vara svår och komma ut överhuvudtaget. Häckelsjön är ju ett alternativ när man kan följa skidspåret dit sen är det 30 m till sjön (gå inte i spåren de gör skidåkare uppretade det finns ju en hel del sjöar som skulle gå och pröva men många håller ju öring/röding och dom kan väll vara svåra såhär års?
    /Nils
    http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

    Kommentera


    • #3
      Du har ju Tänndalssjön utanför dörren. Har haft bra fiske där efter både harr, röding och öring i slutet av 90-talet.

      Kommentera


      • #4
        Hej

        Ja tänndalssjön är ett alternativ dock så verkar jag vara ensam om att fiska här uppe just nu, inte sett någon på sjön förutom ett par skotrar...

        Skall spana in Häckelsjön på kartan!

        Här även nära till Malmagen, har hört att den skall vara helt ok!?

        Kommentera


        • #5
          Återkom med rapport. Jag har fått enstaka rödingar i Malmagen vintertid, men lång tid mellan huggen! Aldrig fått ngt i Tänndalssjön som är en ren put&take sjö nuförtiden tyvärr (precis som flera andra sjöar i området...)

          Kommentera


          • #6
            Hehe detta är ingen isfiske vänlig "by" bara att hitta en isborr eller maggot är ett mindre projekt, närmaste just nu är Tännäs Fiskecentrum ca 40 minuter bort enkel väg

            Skall imorgon kolla in en nyöppnad butik i Funäsdalen som skall heta något ia stil med "Fiske-Nappet"?, de kanske har isborr eller maggot.

            Återkommer med rapport!

            Kommentera


            • #7
              maggots Finns på okq8 i funäsdalen, borr har ja för mig att jag såg där förra vintern
              http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Arnefan Visa inlägg
                maggots Finns på okq8 i funäsdalen, borr har ja för mig att jag såg där förra vintern
                Fan va bra! Pratade precis med "Leif" riktigt skön lirare, han sålde borr samt maggot, ny leverans av maggot skulle komma med bussen imorgon



                Tack

                Kommentera


                • #9
                  perfekt har vart i funäsdalen minst en gång per år under de 18 år ja levs och jag har alltid handlat maggots/mask på ok i funäsdalen
                  http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag minns att det satt en liten oansenlig lapp i kiosken inne i Tänndalen om fiskguidning. Jag ringde och fick hänga med på ett roligt flugfiske för en billig slant, nån hundralapp eller två. Kolla om den finns kvar.
                    I kiosken fanns ett par eggande avteckningar av fångade storöringar också, ett par 10-11 kg fiskar från 80-talet om jag minns rätt. Märkligt att man gör P&T-fiske av ett vatten med sån kapacitet..
                    Senast ändrad av Norden; 2012-12-27, 16:41.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    100 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X