1-2 cm is räcker nog att gå på, iaf. om det inte är vass eller liknande som sticker igenom. Jag har provat....
Det är ju så skönt när man känner att isen sviktar under fötterna och går som i vågor.
Problem är ju då just att man måste borra hål i isen för att kunna fiska, och då försvagas ju isen markant. Även ganska långt från hålet.
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
1-2 cm is räcker nog att gå på, iaf. om det inte är vass eller liknande som sticker igenom. Jag har provat....
Det är ju så skönt när man känner att isen sviktar under fötterna och går som i vågor.
Problem är ju då just att man måste borra hål i isen för att kunna fiska, och då försvagas ju isen markant. Även ganska långt från hålet.
Jo, emn det är ju inget man springer ut på frivilligt direkt
va har ni för skitisar där nere? det är bara första veckorna jag kan se den nedre iskanten i hålet. nu är isarna säkert 60-70cm på vissa ställen, inge kul att borra med andra ord. trots motorborr
120 cm med mellanis och en massa sörja å sen en 200 mm Mora handjagare är riktigt manligt.
Men man tappar ganska snart suget på att pimpla, blir att sitta rätt länge vid ett hål då.
Ibland är det ju rent fördjävligt uppe i fjällen när man ska pimpla. Ligger det över 1 meter snö på isen så står det ju upp vatten som en fontän när man väl kommer igenom. Inte tal om kikpimpling direkt.
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Kommentera