Marcum LX-i/Polar Vision - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marcum LX-i/Polar Vision

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har skjutit igenom 55 cm is som bäst...! Då var det inte ens kärnis. Men fläckarna man mäter på bör vara så bra som möjligt och häll på en skvätt vatten, annars funkar det knappt ö h t.

Ursprungligen postat av Tobbe86
    hoppas det går bra att jag lånar tråden lite..

m@ hur tjocka isar har du skjutit igenom? har precis beställt ett Marcum LX-i. Isarna brukar kunna bli 50-60 cm här hemma, så kan den skjuta igenom det så vore det kanon

MVH/ Tobbe

Kommentera

Faktiskt är det lättare att få djupet igenom isen än i uppborrat hål. Issörja kvar i hålet brukar få lodet att go bananas :-) 80 cm is... undrar om nåt lod klarar det? Sällan det blir såna isar i och runt Stockholm.

Kommentera

Ursprungligen postat av m@
        Faktiskt är det lättare att få djupet igenom isen än i uppborrat hål. Issörja kvar i hålet brukar få lodet att go bananas :-) 80 cm is... undrar om nåt lod klarar det? Sällan det blir såna isar i och runt Stockholm.
        Nää, var förra året och premiärturen med lodet (tack för råden m@). Vi var så förb...de på isen som inte ville lägga sig (här i Stockholm) att vi drog upp till Umeälven (runt Kramfors) en helg... Där var det ca 80 cm isar.
        Stockholmsisarna gick bra, förutom i slutet på säsongen när det var allt annat än kärnis.

/D

Kommentera

tackar för svar

nåja man kan inte få allt...blir hur som helst en jäkla skillnad och kunna kolla djupet riktigt, skönt och slippa loda för hand

Kommentera

Martin, jag har ett bygelmonterat som jag kör kontinuerligt under pimpelfiske, att hitta småfiskstim under isen pelagiskt är möjligt, jag har själv sett strömmingsstim passera klockrent men jag tror det är viktigt att du har tålamod och gott om tid i din sökning, tänk på hur smal strålen är och hur lite du själv rör dej jämfört med att sitta i en båt när du söker på isen.
            Kanske har du mycket förhandsinfo från öppet vatten det gör nog stor skillnad kan jag tro men som sagt söker du i blindo krävs nog tålamod, i alla fall lycka till och beslutar du dej för att prova på allvar skaffa dej ett bygelmonterat, finns jättebra möjligheter att ha både eko och gps lättflyttat idag på liten pulka, du behöver inte ens lyfta ur det bara att sätta givaren i hålet eller vid goda förhållanden (kärnis) rätt på isen!
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X