Isläget (främst i mellansverige) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget (främst i mellansverige)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläget (främst i mellansverige)

Isen blir snabbt sämre nu när solen ligger på, men hur dålig är den? Vi kan väl lägga in lite info här så folk slipper bada allt för mycket.

Själv var jag ute på en medelstor sjö i södermanland förra helgen. Bra is utom vid utsatta platser som sund etc. Hörde att Hjälmaren fortfarande har 40cm fin is (igår).

På siljan lugger isen tjock på många ställen , men man bör vara vaksam runt uddar, in och utlopp samt andra stälern där isen kan vara svagare. Snön kan täcka områden där isen år dålig, så var vaksam.

Kommentera

var ner och "sparkade" lite på mälarisen igår, vet inte hur tjock den är men deet översta lagret 10-15cm är bara blask
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

eskilstunaån är ju öppen och det går att kasta från strigeln o neråt men jag vet inte hur det ser ut vid munktell.
        säger bara ultralätt

Kommentera

Ursprungligen postat av sjögräs

eskilstunaån är ju öppen och det går att kasta från strigeln o neråt men jag vet inte hur det ser ut vid munktell.
          Jo jag var nere i söndags och släpade lite jiggar i e-tunaån runt Vilsta. Gick dock inge vidare så jag funderar på en sista pimpeltur till helgen

Kommentera

Mälardalen och Dalarna? Mellansverige? Ta en titt på kartan kids.

Kommentera

mälardalen är väl mellansverige
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
                Mälardalen och Dalarna? Mellansverige? Ta en titt på kartan kids.
                Sveriges mittpunk ligger väl vid Östersund ungefär, så "mellansverige" borde väl sträcka sig dit upp.

Kommentera

Vad jag åsyftar, i mitt lilla ironiska sinne, är att om mitten ligger typ i Jämtland eller Västernorrland och vi har cirka 80 mil Sverige norr- och söderut, kan man då säga att något som ligger i den sydligaste kvartilen är 'mellan'?

Jaja, ska sluta gnälla på geografin nu. Sov gott.

Kommentera

vet nån var det finns öppet vatten i Stockholm förutom i Strömmen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    493 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    345 visningar