Pimpla med jiggar och dropshot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpla med jiggar och dropshot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pimpla med jiggar och dropshot?

    Jag har köpt en jättebillig isborr och tänkte prova att pimpla lite, det var minst 15 år sedan sist.

    Jag har inte så mycket pimpelgrejjer förutom ett litet pimpelspö, kanske något enstaka blänke och lite krokar.
    Jag äger inga balanspirkar, mormyskor och allt vad det är som används.

    Tänkte prova köra med ett blänke och en maggot eller något i kroken en bit nedanför.

    Men jag undrar om det går att använda andra saker också? Kan man inte bara hänga på en vanlig mini jigg?
    Tänkte också prova att köra dropshot med en liten jigg på, vad tror ni om det?

  • #2
    Kollar man youtube o söker på dropshot kommer det upp en hel del dropshot från vinterisarna i staterna

    Kommentera


    • #3
      Funkar kanon med dropshot som upphängare, körde en klassisk Bergmanpirk å en liten dropshotkrok med norsliknade jigg 30 cm ovanför, fick riktigt bra på de, dock måste du ha ett lekande då den snurrar mkt, annars tvinnas bara linan...

      Kommentera


      • #4
        Det finns många filmklipp på tuben där jänkare fiskar med en hel del olika mjukbeten (softbaits). Ice fishing jig på engelska kan ju vara en balansare.

        Visst en crappie är ingen abborre men det borde funka de dagar abborren är ordentligt på hugget.

        https://www.youtube.com/watch?v=_Jc0OTI68dk
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Keskitalo pratar lite om att använda mindre jiggar från isen i fishecos livesändning med honom, ta en titt.
          Bloggen | Portfolio

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
            Jag har köpt en jättebillig isborr och tänkte prova att pimpla lite, det var minst 15 år sedan sist.

            Jag har inte så mycket pimpelgrejjer förutom ett litet pimpelspö, kanske något enstaka blänke och lite krokar.
            Jag äger inga balanspirkar, mormyskor och allt vad det är som används.

            Tänkte prova köra med ett blänke och en maggot eller något i kroken en bit nedanför.

            Men jag undrar om det går att använda andra saker också? Kan man inte bara hänga på en vanlig mini jigg?
            Tänkte också prova att köra dropshot med en liten jigg på, vad tror ni om det?
            Ta och testa bara....man skall absolut inte vara rädd att testa nåt man tror på bara för att man tror att andra inte använder sig av det,ibland blir det jackpot...
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av rickardsen Visa inlägg
              Funkar kanon med dropshot som upphängare, körde en klassisk Bergmanpirk å en liten dropshotkrok med norsliknade jigg 30 cm ovanför, fick riktigt bra på de, dock måste du ha ett lekande då den snurrar mkt, annars tvinnas bara linan...
              Finns Dropshot krokar som sitter på dubbla lekande. Ett ovan, ett under kroken. Kanske är en lösning?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
              0 svar
              141 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Najad
              av Najad
               
              Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
              0 svar
              63 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Moddifier  
              Arbetar...
              X