Hur många av er isfiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er isfiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Pimplade för första gången i vuxen ålder i söndags (och drog min första pimpelborre), men jag känner inte att det riktigt var min grej. Visst var det lite kul att prova, men jag tycker att det är lite för begränsande. Och ismete med flera spön är verkligen inget för mig. Så det kanske blir någon vända till om det inte blir bra skirdskoisar igen, men annars håller jag mig till våren tror jag.

    Kommentera


    • #22
      Vad kan vara bättre än en solig dag mot slutet av februari eller i mars när solen värmer, jackan åker av och man hugger in på kaffe och grillkorv. Samtidigt som vippan löser ut och man rusar mot en rulle som toksprutar ut lina... Vårkänsla i kvadrat!

      Och som svar på frågan, är ute i princip varje ledig dag när isen bär under hela vintern om det inte är på tok för kallt (för fisken) vilket det sällan är i södra Sverige...

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
        Vad kan vara bättre än en solig dag mot slutet av februari eller i mars när solen värmer, jackan åker av och man hugger in på kaffe och grillkorv. Samtidigt som vippan löser ut och man rusar mot en rulle som toksprutar ut lina... Vårkänsla i kvadrat!

        Och som svar på frågan, är ute i princip varje ledig dag när isen bär under hela vintern om det inte är på tok för kallt (för fisken) vilket det sällan är i södra Sverige...
        Jag blev fiskesugen bara av att läsa det där!
        Instagram: mattiasandersson90

        Bara ett kast till...

        Kommentera


        • #24
          Detta skrev jag 2013 och de stämmer fortfarande. Dock blir de nästan ingen is här längre men på lördag ska jag faktist ut och njuta. Dock kommer jag sitta me mobilen när Kalla kör om OS-guld.

          Finns det någon bättre än att åka ut till sjön när det är kolsvart, några minus grader å man borrar sitt första hål. Du fixar pimpelspöt me balansare å maggot samtidigt som det blir ljusare. Sen sitter du där å rycker lite lätt i spöt å väntar på Abborren samtidigt som solen sakta går upp över granarna längre bort. Det är det absolut bästa som finns i fiskeväg=) får man fisk under den tiden så är det ännu bättre men absolut inte nödvändigt. Utan fisken kan komma en timme senare när allt har sjunkit in djupt i själen=) efter en sån dag kan man dö lycklig.

          Kommentera


          • #25
            Jag brukar isfiska ganska mycket men det har blivit lite mindre av det senaste åren, men ska ut en sväng i helgen om tid finnes!

            Kommentera


            • #26
              Har aldrig isfiskat mer än en kvart med ett gammalt pimpelspö. Tänkte jag skulle börja i år, startade tillochmed en tråd om hjälp med utrustning (tack för svar!) men bestämde mig att jag köper på mig saker under vår/sommar/höst och förbereder mig för att börja ismeta gädda till nästa vinter. Insåg att abstinensen blev alldeles för svårhanterlig detta år.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #27
                Jag är 32 idag, senast jag var ute på en is var jag 15 och fick inte en fiskjävel på flera dagar så det blev aldrig nått mer.
                Jag fiskar dock från båt så mycket jag kan. Var ute i mellandagarna nu i jul, samt nån vecka in i januari sen kom isen. Tar ett uppehåll tills isen släpper nån gång i mars förhoppningsvis.

                Kommentera


                • #28
                  blaha
                  Senast ändrad av Maackan; 2018-02-08, 21:14. Anledning: blev fel
                  Min fiskeblogg:
                  www.marcusfiske.blogspot.se

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
                    Jag har inte isfiskat på typ 30 år och då va det abborre, så lite is i göteborgstrakten skulle vara trevligt så att man kan få testa lite isgädda. Skulle oxå vara intressant att låna dykgrejer och en motorsåg för grundlig inspektion utaf favoritgrynnorna i mjörn.
                    haha jo tror dock knappast mjörn kommer lägga sig så det blir gång och fiskbar is på hela sjön.
                    Lurig sjö med mkt strömmar och råkar på vintern på isen.
                    Litet lätt ekolod är nog bättre i kurs,sikten är riktigt kass i Mjörn och efter 2 m ner ser man nog inte ett smack tyvärr.
                    Min fiskeblogg:
                    www.marcusfiske.blogspot.se

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
                      haha jo tror dock knappast mjörn kommer lägga sig så det blir gång och fiskbar is på hela sjön.
                      Lurig sjö med mkt strömmar och råkar på vintern på isen.
                      Litet lätt ekolod är nog bättre i kurs,sikten är riktigt kass i Mjörn och efter 2 m ner ser man nog inte ett smack tyvärr.
                      Sikten i Mjörn är riktigt kass, men om sjön fryser då lägger sig allt bös på botten och sikten blir bra, finns inga alger som grumlar på vintern heller så man skulle nog se en hel del kul där nere.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                      0 svar
                      145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      1 svar
                      100 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Moddifier  
                      Arbetar...
                      X