prova att mäska upp ett litet område med ströbröd och någon typ av lukt tex brasem eller vanilj..
har funderat på det sedan vi mäskade in mört förra vintern En mäskboll i varje hål borde kunna göra riktiga underverk. Speciellt att långtidsmäska vissa områden.
...som en bonus så har man redan en grundmäskning till vårbraxen.
Gäddan kan väll inte leva på ströbröd??
( men fattar vad du menar, den lockar dit mörten)
Har polare som mäskat med sill och haft rikigt bra resultat! och det är ju även en vanligt metod i england, att mäska och sedan fiska med deadbaits...
Ja jag har provat... men inte haft samma resultat som mina polare ( men det har varit under samma pass) vi har landat fisk på 10+
Har svårt att tänka mig att det berode på eran hackade sill/mört. . . gäddan jagar inte med lukten, men däremot gös kan jag tänka mig att det funkar på.
Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!
Gäddan kan väll inte leva på ströbröd??
( men fattar vad du menar, den lockar dit mörten)
Har polare som mäskat med sill och haft rikigt bra resultat! och det är ju även en vanligt metod i england, att mäska och sedan fiska med deadbaits...
Tror att det fungerar ypperligt med din metod också. Men tänk dig ett stim med stora fina braxar som mäskats in runt en djupkant innan en lekvik. Du kan ju tänka dig vart gäddorna finns, nackdelen är ju dock att man inte kan bestämma mängden "mäsk" genom att köra med ströbröd till skillnad från fiskbitarna.
Kommentera