Har det blivit gångbar is på hjälmaren ännu? Sist jag höre något var det två pensionärer som fick bada!!??????
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälmaren???
Collapse
X
-
Var ute för 2-3 veckor sen, var inge vidare då. Men har hört att den ska vara stabil nu, bara ut och testa..
Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inläggHar det blivit gångbar is på hjälmaren ännu? Sist jag höre något var det två pensionärer som fick bada!!??????
-
Förra helgen var det 16-17 cm i Kärsta vid Glanshammartrakten, någon annan hade varit ute och pimplat och mätt 20 cm men det minns jag inte var det var.
Jag har bekanta som troligtvis ska ut och pimpla idag, jag skulle få israpport av dem och kan meddela det här så fort jag hört något. Än så länge har har bara hört att "det inte ska vara några problem" med isen...
Isen har varit snöfri så den borde växt rätt bra i veckan.
Kommentera
-
Nu kan jag svara själv!
Det är upp till 20 cm nära land...inom 50 m, längra ut är det ca 10 cm och sänkråkar! Traditionella hjälmarråkar finns där dom brukar och några nya såg jag! Fisket var inte så bra.....ett par hundra pinnborrar upp till 200g men en slipning av tekniken blev det! Tänk på att det blåser bra idag så isarna kan ge sig!
Kommentera
-
Hallå!
Har för mig att du sökte riggar för ett tag sedan?
Såg två easytroll på blocket här i Örebro idag.
kanske kan vara något.
//Cole
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera