Monteringsplatta till isborr dvs Bat driven Skruvdragare med ett Fäste ! :-) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Monteringsplatta till isborr dvs Bat driven Skruvdragare med ett Fäste ! :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Monteringsplatta till isborr dvs Bat driven Skruvdragare med ett Fäste ! :-)

    Tjenare Fiskesnacks ligan !

    jåå nu är jag en nörd fast int en så himla stor nörd visst jag har en 150s skruv med en skruvdragare på toppen isen är bara 30cm hitis på stilla vatten (förra vintern var det +100cm ...)

    ¨å jag ser gärna på Amerikanska program på tuben till exempel å ja för att säga som dem "TON" av folk använder monterings plattor för att slippa hålla i skruvdragarn å spara underarmen (he blir mer som en motorisborr)

    jag kör en 2019 biltemas 18v maskin på 52nm he är lite svagt till +100 cm isarna men nu i 30cm får jag lätt ut 21 hål (redan borrat det häromdagarna) Meeen he blir en makita till nästa vinter he börjar bli nött det märks minst skrivet . har redan funderat på å skaffa mig en motorisborr som morfar hade när man var lite sådär +20år sedan meeeeen varje vår/sommar när man tänker att "man kanske sku köpa den begade där i bladet " så blir det nå sup istället . å splitt ny naaae behövs det verkligen ? jag körde Moppe när jag var liten å kör en bensinbil å kan motorsåg å röjsåg så atte ...

    Men ja är det någon av er som använt liknande tidigare ? Om så dela gärna med er av era erfarenheter visst hen är int dyr med frakt nära 2000lappen för en platta å här hemma är he nog gött dyrare om det ens finns ? finner inget på mina bing sökningar ...


    int min maskin som jag bifogade den stal jag från bingsöket ! men som referens till borrplattan torde den fungera .


    Dela å Segra

    Paul Roger Nilsson - Norrbotten
    Bifogade filer

  • #2
    Å nu har jag då funnit "Moras" svar på de från tvärs över vattne ! mjaa om int mora har totassslt stuli någe (fast det är nog legit å låna designer ..)

    moras e-boost pistonvaddennuhette känns klen av bilderna å halva priset kontra staterna ? godset ser int alls lika stryktåligt som "Clams" !Talar förvisso mer Amerikansk än "blekafrika" i öst .

    å isen på stilla vatten är tunn i år ca 50-70cm här strax utanför lule ,kan förstå att 15cm isarna nedanför vänern int är så drygt men satan å huggen i isen ja jag torde slipa bladen MenvadFan jag är int någon som Lever av sin "hobby" då ritar jag hellre bilder å cashar 1lök/h .

    är det int någon som använder någe liknande i sin hobby utövning ? å jo he blir då en 10hål per pass .

    tacksam för input å reflektioner !

    mvh

    Paul Roger Nilsson -Norrbotten

    Kommentera


    • #3
      Försöker faktiskt övertala pensinärerna jag ibland fiskar med att köpa en sån där. Då vi åker iväg tillsammans så lånar man ju borr. Och det är ett hemskt vridmoment i skruvdragare. Blött på isen, utan borrar, lite dubbelis och man åker karusell runt hålet.

      Här blir det ju bara runt 50 cm som max. Så länge isen är torr så skär min rantanen den som en varm kniv i smör.
      Tog dock skidorna till min skogsjö igår. Helt oborrat. Dubbelis och pga av skidor och pulka så har jag en mora spiral 150 mm dit. Den viks på mitten och får då plats i segebaden pulkan. Dock enkelvev. Dra åt helvete vad segt det var att göra hål för nåt don.

      Min input. Köp dig en strikemaster! Är supernöjd med min 200 mm. Man lessnar på att borra innan batteriet tar slut.

      Kommentera


      • #4
        Kör strikemaster 200 med dragare.
        Funkar över förväntan men man måste " va med " för lite teknik behövs och känsla ibland !

        Funderar starkt på en Pisto E-Boost med rejäl dragare , blir en hit och minst halva priset vs en färdig elmaskin.

        Har också upp mot metern här , ca 60cm nu.
        Nog borde den hålla tycker jag men har någon testat så tar jag också gärna emot lite fakta.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Najad Visa inlägg
          Kör strikemaster 200 med dragare.

          Funderar starkt på en Pisto E-Boost med rejäl dragare , blir en hit och minst halva priset vs en färdig elmaskin.
          Hur räknar du då?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

            Hur räknar du då?
            Han tänker nog på en sån här Mora Ice - Strikemaster Motorborr Lithium 40v med Light Weight 200mm Borr (upplevstore.se)

            Kommentera


            • #7
              Stefan 1
              Ja precis Men sett dyrare också.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                En rejäl skruvdragare går lös på 5000 kr och uppåt.
                Spiralen Strikemaster kostar runt 1200 - 2000 kr
                Plus pisto

                Runt 8000 kr kostar strikemaster utan moras plagiat.
                Priset varierar ju mot dollarkursen. Min köpte jag för 3 år sedan.

                Så halva priset. Skulle säga att bägge lösningarna kostar ungefär samma.

                Kommentera


                • #9
                  629 kostar den hos Happy Angler.
                  Hikoki DS18DBL2 Borrskruvdragare 18V (2x5,0Ah)

                  För 3800 duger gott.

                  Blir hälften om man räknar på dyraste
                  iof räknade jag aldrig spiralen...så den ska ju med...glömde det.
                  fick min för ca 500 under jul.

                  Kommentera


                  • #10
                    Hoj

                    Kört med elborr flera säsonger och det har sina fördelar.
                    Den största tycker jag är att skruvdragaren kan man använda till så mycket mer.
                    Sen blir det väldigt smidigt och lätt att transportera.

                    Gick över till clam plattan när den kom ut på marknaden och den är överlägset bäst tycker jag .
                    Kört utan men med en 200 borr blir det för jobbigt när det ska borras många hål inte så skönt för handlederna.

                    Med 2st 5ah batterin klarar man sig väldigt länge med is på runt 25-40cm.
                    Rekommenderar den starkaste maskinen som man kan köpa min ger 136nm

                    Har gjort några modifieringar .
                    Spöhållare
                    En fjäder som drar tillbaka start stopp knappen rejält . Då den inte ville gå tillbaka ordentligt som jag ville.
                    Även en luva tror det är ett gammalt hjälmskydd som får sitta på hela tiden som skydd .






                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    0 svar
                    63 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X